پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۶۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱
قیمت نفت روز سه شنبه که سرمایه گذاران منتظر تصمیم دولت آمریکا در خصوص برجام بودند، از بالاترین قیمت سه سال و نیم گذشته عقب نشست.

شعارسال: بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۳ سنت یا یک درصد کاهش یافت و به ۷۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا پس از اینکه برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ در بالای مرز ۷۰ دلار در هر بشکه بسته شد، در یک مقطع نیز به پایین ۷۰ دلار کاهش یافت.


بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۳ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز دوشنبه با ۱.۷ درصد افزایش، در ۷۶.۱۷ دلار در هر بشکه بسته شده بود.


انتظار می‌رود در صورت خروج آمریکا از برجام، صادرات ایران محدودتر شده و بازار نفت که سال‌ها با اشباع عرضه دست و پنجه نرم می‌کرد، با کمبود عرضه مواجه شود.


دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تصمیم درباره ماندن در برجام یا وضع تحریم‌ها ساعت دو بعدازظهر روز سه شنبه، چهار روز زودتر از موعد مقرر اعلام خواهد شد.


اگر ترامپ تصمیم بگیرد تحریم‌های آمریکا را بازگرداند، تحت قانون این کشور باید حداقل ۱۸۰ روز پیش از وضع تدابیر بیشتر دست نگه دارد.


بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" اظهار کردند در صورت وضع تحریم‌ها صادرات ایران ممکن است به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند. با این حال مقامات ایرانی گفته‌اند صنعت نفت ایران حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، به توسعه ادامه خواهد داد.


تحت توافق هسته‌ای که به برنامه جامع اقدام مشترک معروف است، آمریکا توافق کرد در قبال محدودیت فعالیت هسته ای تهران، شماری از تحریم‌هایش را کاهش دهد.


ترامپ مکررا تهدید کرده بود در صورتی که فرانسه، آلمان و انگلیس نواقص برجام را اصلاح نکنند، از این توافق خارج خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اقتصاد ایران آنلاین ، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397، کد خبر: 333638، www.eghtesadeiranonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین