پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
اولین آبشخور در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با همکاری یک گروه طبیعت دوست ساخته شد.
شعار سال: اولین آبشخور در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با همکاری یک گروه طبیعت دوست ساخته شد.
 با توجه به خشکسالی‌های اخیر، آبشخورهای طبیعی برخی مناطق زیستی استان اصفهان کم آب و یا خشک شده است و بر این اساس در سال‌های اخیر دوست‌داران محیط زیست برای حفظ حیات وحش این مناطق اقدام به ساخت آبشخور، بازسازی و لایروبی چشمه ها و منابع آبی در قالب نذرهای محیط زیستی می‌کنند.

بر این اساس نخستین آبشخور حیات وحش آبشخور در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با مشارکت یک گروه طبیعت دوست در منطقه حفاظت شده کرکس در محل لاکج ساخته شد.

*  احیای آبشخورهای تاثیر  مطلوبی بر کمیت و کیفیت حیات وحش دارد

همچنین با توجه به اینکه ترمیم و احیای آبشخورهای تاثیر مستقیم و مطلوبی بر وضعیت زیست محیطی و کمیت و کیفیت حیات وحش دارد، قرار است با همکاری فعالان و خیران محیط زیست منطقه حفاظت شده کرکس، چشمه‌ها و آبشخورهایی که وضعیت محوطه خروجی آب آنها مناسب نیست مورد احیاء و بازسازی قرار گیرد.

منطقه حفاظت شده کرکس در غرب شهر نطنز و در شهرستان های نطنز،‌ شاهین شهر و میمه واقع شده است و وجود کوه های بلند نظیر رشته کوه کرکس و قله بلند آن، موجب تغییرات پردامنه آب و هوایی در این منطقه شده است.

این منطقه یکی از بهترین مناطق طبیعی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و ۲۹۰ گونه گیاهی متعلق به ۲۰۶ جنس و ۵۲ خانواده گیاهی در این منطقه وجود دارد، همچنین تعداد ۱۳ گونه پستاندار، ۶۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه خزنده و یک گونه دوزیست در منطقه حفاظت شده کرکس شناسایی و ثبت شده و کل، بز و گراز از گونه های شاخص این منطقه هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4291831 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
طبیعت ایران واقعا یکی از بی نظیرترین ها در منطقه به مشار میرود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین