پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
مسئول واحد دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان سنندج گفت: در سال تحصیلی جاری، 52 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی این شهرستان در 2 نوبت وارنیش دندان دریافت کردند.

شعارسال: محمدتوفیق اصلانی اظهار کرد: این طرح در 2 نوبت (آبان سال قبل و اردیبهشت ماه امسال) اجرا شد و نوآموزان پیش دبستانی، دانش آموزان ابتدایی و پایه اول متوسطه اول زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

وی افزود: در سال های گذشته این طرح توسط مربیان بهداشتی آموزش و پرورش اجرا می شد اما امسال این طرح در مناطق شهری توسط مراقبین بهداشتی شبکه بهداشت و درمان در پایگاه های شهری و در مناطق روستایی توسط بهورزان در خانه های بهداشت روستایی انجام شد.

اصلانی با اشاره به اینکه 215 مراقب سلامت و 130 بهورز برای اجرای این طرح آموزش های لازم را دریافت کردند، تاکید کرد: در این طرح ماده ای به نام وارنیش به دندان دانش آموزان تزریق و با معاینات انجام گرفته شناسنامه سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان تهیه و به همراه کد ملی دانش آموز در سامانه کشوری ثبت می شود.

وی یادآور شد: در صورتی که دانش آموزی مشکل حاد در دندان های خود داشته باشد برای سیر مراحل درمانی به درمانگاه یا مرکز بهداشت معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت دهان و دندان اضافه کرد: این طرح با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود و در آن کودکان سنین یک تا 14 سال مراقبت های سلامتی دهان و دندان دریافت می کنند.

اصلانی گفت: مادران باردار نیز در طول دوران بارداری در یک نوبت می توانند به صورت رایگان خدمات دندانپزشکی (جرمگیری) دریافت کنند و برای سایر افراد نیز این خدمات با پرداخت 30 درصد هزینه ها انجام می شود.

طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر سال در سطح کشور اجرایی می شود، این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان است.

وارنیش فلوراید ماده ای است کە برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بویژه در کودکان بە عنوان عایق روی سطوح دندان کشیده می شود تا دندان ها دیرتر پوسیده شود.

در سال تحصیلی جاری (97 - 96) 285 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1397 ، کدخبر: 82907841: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
اینکه دانش اموزان رو از نظر مسایل دهان و دندان تحت پوشش های رایگان قرار بدیماز اوجب واجباته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین