پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اعلام کرد تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان از حدود یک هفته پیش آغاز شد که زمینه عادی شدن تدریجی شرایط در بازار قطعه و خودرو را فراهم می کند.
شعارسال: محمدرضا نجفی منش افزود: مطابق وعده رییس جمهوری، تخصیص ارز تک نرخی 4200 تومانی وارد فاز اجرایی شده است و همه قطعه سازان می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام و پس از آن برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنند.

این فعال قطعه سازی اعلام کرد تاکنون 2 بار موفق به گشایش حواله با ارز تک نرخی از کشورهای هند و ایتالیا برای واردات مواد اولیه شده است.

وی اضافه کرد: یک فرایند معمولی برای گشایش حواله و دریافت ارز 4200 تومانی وجود دارد و دشواری خاصی به چشم نمی خورد.

نجفی منش تصریح کرد: تداوم این روند با توجه به اختلاف فاحش قیمتی دلار تک نرخی و دلار آزاد در بازار، عرصه را بر قاچاقچیان قطعات تنگ می کند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تصریح کرد: با توجه به اثر رشد 20 درصدی نرخ دستمزدهای امسال، تخصیص ارز 4200 تومانی با اثر کاهشی بر هزینه تمام شده تولید همراه خواهد بود و به نظر می رسد اثری قابل توجه در قیمت قطعات داشته باشد.

بیش از 85 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستیکی، 30 درصد قطعات لاستیکی و بقیه قطعات فولادی و آلومینیومی است.

آمارها نشان می دهد حدود یک هزار و 500 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنان و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از کالاهای ایرانی شود که تولید آنها با دانش فنی به روز و بومی همراه است.

دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.

دیروز بانک مرکزی اعلام کرد: از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی تا هجدهم اردیبهشت ماه بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون دلار با نرخ 4200 تومان برای تامین نیازهای کشور تخصیص داده شد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت 1397 ، کدخبر:  776040،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
خدارئ شکر
با این رویه شاید بتونن همچنان خودشون رو سرپا نگه دارند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین