پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
نمایشگاه دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی با حضور فدراسیون‌های مختلف دیروز در محل هتل المپیک برگزار شد.

 شعارسال: محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از این نمایشگاه گفت: ورزش مقوله نامرئی است که برخی اصحاب رسانه و سیاسیون عادت کرده‌اند به جای کمک به ما راه تخریب را در پیش بگیرند. دوستان سیاسی ما برای تخریب بنده ورزش را قربانی نکنند، اگر من در عرصه ورزش حضور دارم و بعضی از دوستان سیاسی تصور می‌کنند جای آنها را اشغال کرده‌ام باید بگویم که نگاه ما به ورزش یک نگاه ملی است و دشمنی آنها دقیقاً دشمنی با ورزش است. ما باید سعی کنیم نگاه خود را از منافع شخصی دور کنیم تا شاهد توفیقات در ورزش شویم. نتیجه‌گرایی، لحظه‌ای فکر کردن، تصمیمات کوتاه مدت گرفتن و نتیجه‌ سریع خواستن در ورزش روند خوبی برای پیشرفت ورزش کشور نیست. ما باید مبتنی بر برنامه‌های بلند مدت گام برداریم تا بتوانیم به نتایج خوبی در ر‌قا‌بت‌های جهانی و المپیک دست پیدا کنیم وگرنه نتایج همان می‌شود که تاکنون شاهد آن هستیم.

از ما می‌پرسند که تا به حال چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ با توجه به میراث شومی که از گذشته باقی‌ مانده است باید بگویم نباید شاهد کار شگفتی در کوتاه مدت بود.

استعدادیابی یکی از نکات دیگری بود که گودرزی به تفصیل درباره آن سخن گفت: در گذشته تمام مراکز ورزش‌های قهرمانی و استعدادیابی که وجود داشت یا تقریباً محلی برای انبارداری شده یا بدون استفاده رها شده‌اند. در سه سال گذشته 18 میلیارد تومان برای راه‌اندازی مراکز، پیش‌بینی شده است. ما از ابتدا چون چانه ورزش را کوچک گرفتیم نتوانستیم بودجه خوبی را به بدنه ورزش تزریق کنیم. ما باید در سه سال آینده با این اعتبارات بتوانیم نواقصی را که در خصوص راه‌اندازی مراکز در استان‌ها داریم برطرف و آنها را فعال کنیم.

پس از آن وزیر ورزش و جوانان از حوزه مهم ورزش قهرمانی غافل نشد و با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه قهرمانی تصریح کرد: توسعه ورزش قهرمانی منجر به توسعه ورزش همگانی می‌شود، چون الگوها باعث علاقه‌مندی جوانان و مردم می‌شود. ورزش قهرمانی باید سر و سامان بگیرد.

گودرزی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه گفته می‌شود از قهرمانانی مانند احسان حدادی و کشتی‌گیران حمایت نمی‌شود، اظهار داشت: وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به احسان حدادی و همچنین کشتی‌گیران دارد. همه قهرمانان حمایت می‌شوند، تمام ورزشکاران ملی ما از سرمایه‌های کشور هستند و نباید بی‌دلیل روحیه آنها را تخریب کنیم. به نظر می‌رسد اینها مظلوم واقع شده‌اند و با حمایت از آنها باید روحیه‌شان را افزایش دهیم. وی در مورد اینکه برخی از نمایندگان مجلس گفته‌اند استقلال و پرسپولیس کار فرهنگی نمی‌کنند، گفت: به نظر من ورزش یک روزه و دو روزه دچار بی‌اخلاقی نمی‌شود، این فرآیند در بلند مدت اتفاق می‌افتد. نباید تخریبی صورت بگیرد و همه باید در راه بهسازی شرایط کمک کنیم.

گودرزی در مورد بحث دوشغله‌ها و اینکه در باشگاه استقلال و پرسپولیس مدیران آنها این شرایط را دارند، گفت: در پرسپولیس نه، اما در استقلال این‌گونه است. ما به دنبال جایگزینی برای مدیرعامل این باشگاه هستیم و افشارزاده جای خود را به فرد دیگری خواهد داد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6050 ، دوشنبه 20 مهر 1394، صفحه 22

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین