پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
اقدامات محتمل پنهانی وجود دارد که می‌تواند به تغییر منجر شود... هنگامی که موساد یک عملیاتی را به عهده می‌گیرد، کار‌های زیادی می‌تواند انجام دهد. نمی‌توانم جزئیات را بگویم...، اما این (عملیات) سری خواهد بود.

شعارسال: یک مقام اطلاعاتی بلندپایه سابق اسرائیلی از عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی چند کشور برای براندازی نظام ایران خبر داد.

از زمانی که جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، حرف‌وحدیث‌ها درباره به کارگیری سیاست "تغییر رژیم" در ایران بیشتر شد. اکنون، اما، یک مقام اطلاعاتی سابق صهیونیستی مدعی شد اسرائیل، عربستان و آمریکا می‌توانند در ایران عملیات براندازی انجام دهند.

حاییم تومر، افسر بلندپایه سابق موساد، به روزنامه جروزالم‌پست گفته اسرائیل، آمریکا و عربستان می‌توانند به طور سری به پیشبرد سیاست تغییر رژیم در ایران کمک کنند.

تومر، تا سال ۲۰۱۴، یکی از مقامات بلندپایه موساد بود که در عملیات مختلف، با آژانس‌های اطلاعاتی خارجی کار کرده است.

تومر با بیان این اینکه ایران یک خطر است گفت: " ما می‌توانیم به خود خطر بپردازیم: تسلیحات هسته‌ای، موشک‌های متعارف ایران. ما می‌توانیم در برابر آن‌ها (از خودمان) دفاع کنیم. با این حال، اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره وضعیت ایران، یک روزنه بزرگی ... برای بررسیِ دقیقِ تلاش برای تغییر رژیم به عنوان یک هدف رسمی، ایجاد کرده است".

تومر با ادعای اینکه ایران ضعیف شده و در آن نارضایتی وجود دارد، مدعی شد اسرائیل می‌تواند با کمک مالی سعودی‌ها و نیز حمایت آمریکایی‌ها در جبهه‌های متعدد، به طور پنهانی تغییر رژیم در ایران را تسهیل کنند.

با این حال، تومر اذعان می‌کند که براندازی نظام ایران آسان نخواهد بود. او در این باره گفت: "من نمی‌گویم که این کار (براندازی) خیلی آسان خواهد بود. سپاه پاسداران انقلاب و بسیج بسیار قوی هستند. اما... حتی اگر (عملیات) تغییر رژیم موفق نشود... بهتر است ایرانیان به جان هم بیافتند".

جروزالم‌پست از این مقام سابق اطلاعاتی پرسیده، اسرائیل در این زمینه چه کاری می‌تواند انجام دهد. تومر پاسخ داد: " اقدامات محتمل پنهانی وجود دارد که می‌تواند به تغییر منجر شود... هنگامی که موساد یک عملیاتی را به عهده می‌گیرد، کار‌های زیادی می‌تواند انجام دهد. نمی‌توانم جزئیات را بگویم...، اما این (عملیات) سری خواهد بود".

علاوه بر تغییر رژیم، تومر یک راهبرد دیگری برای مقابله با ایران پیشنهاد می‌کند. او معتقد است که اگر جنگ شروع شود و صد‌ها موشک از جانب سوریه، حزب الله لبنان و غزه به سمت تل‌آویو و حیفا شلیک شود، اسرائیل نخواهد توانست از سلاح‌هایش استفاده کند. به همین دلیل، او پیشنهاد می‌کند که در صورت وقوع جنگ، اسرائیل مستقیما به ایران حمله کند و جنگ را به داخل ایران بکشد.

تومر با اشاره به اسناد ادعایی برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد عملیات خارج کردن این اسناد از ایران، "اولین عملیات به طور گسترده موفق نبوده است". بلکه "موساد قبلا چیز‌های بسیار زیادی در ایران انجام داده است. این (اسناد) در زمره مهمترین (علمیات) بود. اما عملیاتی مانند آن هم بوده است. عملیاتی که ممکن است حتی مهمتر باشند".

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری فردا ، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397، کدخبر: 814952، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
یکاری میکنیم که در کشور خودتون توان نفس کشیدن نداشته باشید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
نصف بیشتر دلایل به جان هم افتادن ایرانی ها مسئولینمون هستن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
ناز به گفتن اونها نداریم تا بدونیم میخوان نظام مردمی ما رو بر اندازی کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
ایرانی ها با اتحاد خودشون میتونند نقشه های این دشمنان ایران رو نقش برآب کنن ؛ این صهونیست ها موفق نخواهند شد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
هیچ وقت به این مسئله دست نخواهید یافت و ارزویش را با خود به گور خواهید برد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین