پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
محمدرضا علیزاده قائم‌مقام شورای نگهبان شب گذشته دار فانی را وداع گفت؛ خبرنگار تسنیم در گزارشی مرور اجمالی به زندگی و برخی مواضع او داشته است.

شعارسال:محمدرضا علیزاده قائم‌مقام شورای نگهبان شب گذشته دار فانی را وداع گفت؛ خبرنگار تسنیم در گزارشی مرور اجمالی به زندگی و برخی مواضع او داشته است.

محمدرضا علیزاده عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان شب گذشته (پنجشنبه، 27 اردیبهشت) مصادف با شب دوم رمضان 1439 هجری قمری در سن 67سالگی دار فانی را وداع گفت.

مرحوم محمدرضا علیزاده که باسابقه‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان بود، عمر خود را صرف خدمت به نظام اسلامی کرد، او دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بود که عضویت حقوقدانی این شورا در پنج دوره اخیر و مسئولیت قائم‌مقامی دبیر در دوره‌های پنجم و ششم شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد.

مرحوم محمدرضا علیزاده همچنین سابقه مسئولیت معاونت رئیس قوه قضائیه و همین‌طور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت بازرسی‌کل کشور را نیز در کارنامه فعالیت درخشان خود در نظام جمهوری اسلامی ایران را به‌عهده داشته است.

عضو حقوقدان فقید شورای نگهبان علاوه بر مسئولیت‌های فوق‌الذکر، دادستان انقلاب اسلامی قائم‌شهر، مدیرکل ارزشیابی قضات قوه قضائیه و در سال‌های پایانی عمر بابرکت خویش نیز با حکم آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، علاوه بر عضویت در سِمت حقوقدانی این شورا، قائم‌مقامی این نهاد را هم به‌عهده داشت.


مرحوم محمدرضا علیزاده که باسابقه‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان بود به‌تازگی نسبت به برخی انتقادات وارده درباره نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست‌جمهوری گفته بود که در شورای نگهبان کسی به‌دلیل اینکه وابستگی به یک جناح خاص داشته باشد، رد صلاحیت نمی‌شود و ملاک عمل برای بررسی صلاحیت‌ها در این شورا، قانون انتخابات است.

ــ مواضع مرحوم علیزاده درباره بررسی صلاحیت‌ها و «سپنتا نیکنام»

مرحوم علیزاده معتقد بود که شورای نگهبان از منظر مردم، «مرجع داوری» است، بنابراین باید بی‌طرفی در عمل از سوی تمامی اعضا رعایت شود، البته او این اقدام را رویه معمول شورای نگهبان عنوان کرده است.

قائم‌مقام فقید شورای نگهبان همچنین در مصاحبه با سایت شورای نگهبان در پاسخ به برخی ادعاهای اصلاح‌طلبان که گفته بودند بخش اعظم رد صلاحیت‌ها همواره از جناح اصلاح‌طلبان است، از تمامی جناح‌های سیاسی، احزاب و گروه‌ها خواسته بود که دقت کنند هر کسی را جزو جناح خودشان حساب نکنند.


براساس این گزارش مرحوم علیزاده همچنین در ماجرای اخیر سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد با دفاع از ممانعت از حضور این منتخب زرتشتی طبق حکم دیوان عدالت اداری متذکر شده بود که قانون باید درباره وی رعایت شود و همه باید مطیع قانون باشند.

براساس این گزارش، پیکر مرحوم محمدرضا علیزاده صبح امروز (جمعه، 28 اردیبهشت 97) از مقابل بیمارستان جم واقع در خیابان مطهری تهران تشییع شد و پس از انتقال به شهر زیرآب از توابع سوادکوه و در جوار امامزاده عبدالحق آرام گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار28اربیهشت 97، کد خبر: 1728919،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
انشالله که خدا رحمتشون کنه و لطف خدا شامل حالشون بشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
خدا ایشان و سایر زحمتکشان انقلاب اسلامی را حفظ کند انشالله
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
خدا بیامرزتشون
این شورا هم همیشه بیشترین پیکانت ها به سمتش بوده و هم همیشه بیشترین خدمت رو به مردم و نظام کرده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
خدا بیامرزتشون
جقد تو دوران حیاتش بنده خدا رو بهش بد و بیراه گفتن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین