پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵
وزیر علوم گفت: هدف وزارت علوم درباره مراکز علمی کاربردی تنها سازماندهی این مراکز و بازگشت آنها به مأموریت اصلی خود یعنی مهارت آموزی است،بنابراین نگران تعطیلی این مراکز نباشید.

شعار سال: وزیر علوم گفت: هدف وزارت علوم درباره مراکز علمی کاربردی تنها سازماندهی این مراکز و بازگشت آنها به مأموریت اصلی خود یعنی مهارت آموزی است،بنابراین نگران تعطیلی این مراکز نباشید.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای دانشکده و آموزشکده‌های سراسر کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای درخصوص ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در شرایط فعلی این دو دانشگاه به عنوان دو دانشگاه مستقل فعالیت می‌کنند؛ اما به لحاظ اهداف مشترکی که در مهارت آموزی دارند، دانشگاه عملی کاربردی بیشتر به نهادها و بخش خصوصی و سازمان‌های فعال در زمینه‌های اشتغال در سطح جامعه متکی است. تلاش ما این است که دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی را از نظر اهداف و امور اجرایی به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم تا از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و اثرگذاری بیشتری داشته باشند. وی گفت: اگر در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خود به این نتیجه برسیم که از نظر کارشناسی به طور کامل یا بخش‌هایی از این دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی به یکدیگر بیشتر نزدیک هستند، برای ادغام آن اقدام خواهیم کرد، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ادغام دو دانشگاه در سال جاری نداریم.

غلامی در پاسخ به این سؤال که مراکز علمی کاربردی حذف خواهند شد یا نه، اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای در وزارت علوم برای حذف مراکز علمی کاربردی وجود ندارد، بلکه سازماندهی خوبی در این مراکز انجام می‌شود و برخی مراکز علمی کاربردی که از مأموریت خود یعنی مهارت‌آموزی خارج شده بودند و حتی اقدام به آموزش در سطح دکتری نیز کرده بودند، این مأموریت آنها اصلاح شد و سازماندهی اساسی صورت گرفته است. وزیر علوم افزود: ما در دانشگاه علمی کاربردی باید به مباحث علمی، فنی و فناوری‌های جدید وارد شویم و این مأموریت را باید به کسانی که در صحنه عمل و در محیط‌های کار فعالیت می‌کنند، انتقال دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار --------- ، کدمطلب: 465591 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین