پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بر اساس ظاهر برای افراد دشوار است

شعار سال: سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص گزارش مسمومیت‌های اخیر ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت به مردم توصیه کرد که از مصرف قارچ‌های خودرو و فله‌ای خودداری کنند.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با توجه به اوضاع جوی و بارندگی‌های اخیر در فصل بهار به ویژه در مناطق غربی کشور رویش قارچ خودرو افزایش یافته و برخی از افراد از این قارچ‌ها استفاده کردند و افرادی هم برای تأمین معاش به چیدن قارچ‌ها و فروش آن‌ها اقدام کردند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بر اساس ظاهر برای افراد دشوار است، گفت: در واقع معیار تشخیص دقیقی بر اساس ظاهر برای افراد عادی جامعه وجود ندارد و متأسفانه بخشی از قارچ‌هایی که در طبیعت بوده و افراد استفاده کردند سمی بوده است و نزدیک به 750 نفر مسموم و 9 نفر کشته شدند، 3 نفر پیوند کبد کردند و 60 تا 70 نفر هم دچار عوارض شدید شدند و وضعیتشان بدحال توصیف شده است.

وی با بیان اینکه مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ بر اثر مصرف قارچ‌های غیرخوراکی بوده است، گفت: این قارچ‌ها به هیچ وجه بسته‌بندی نبودند و توصیه ما این است که با توجه به اینکه تشخیص قارچ‌ها سخت است، از قارچ‌های خودرو استفاده نشود و مردم از قارچ‌های بسته‌بندی و بهداشتی استفاده کنند.

جهانپور تأکید کرد: خطر مسمومیت قارچ‌های سمی را هر سال داریم و هشدار آن هم داده شده و توصیه ما این است که مردم فقط از قارچ‌های خوراکی استفاده کنند. هرچند گزارش مسمومیت‌ها بیشتر در مناطق غربی کشور بوده است اما هشدار سازمان غذا و دارو برای همه کشور است.

وی در خصوص علائم مسمومیت گوارشی ناشی از مصرف قارچ‌های سمی گفت: تهوع، استفراغ، سرگیجه دل درد، کاهش هشیاری، ضعف عضلانی، تشنج و زردی از علایم این نوع مسمومیت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار 30 اردیبهشت 97، کدمطلب: 823054، www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
چقدر خوبه که مردم رو در این زمینه ها اگاه می کنید واقعا...رسانه های دیگه که هیچی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین