پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
یک فروند کشتی حامل ذخایر پلوتونیوم- که برای تولید ۵۰ بمب اتمی کافی بوده- سه شنبه بندری در ژاپن را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

شعار سال: ذخایر پلوتونیوم که دهه ها قبل توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه برای اهداف تحقیقاتی در اختیار ژاپن قرار داده شده بود، بر اساس توافق دو جانبه بین واشنگتن و توکیو؛ توسط یک فروند کشتی باری ویژه حمل و نقل مواد هسته ای، به مقصد آمریکا حرکت کرده است.

تصاویر منتشر شده توسط شبکه ان اچ کی ژاپن نشان می دهد که کانتینرهای حامل پلوتونیوم در بندر توکای مورا در شمال شرق ژاپن، توسط یک فروند کشتی انگلیسی بارگیری و به سوی آمریکا عزیمت کرده است.

این کشتی حامل 331 کیلوگرم پلوتونیوم بوده و تحت تدابیر شدید امنیتی و اسکورت توسط قایق های گشتی گارد ساحلی ژاپن این بندر را ترک کرده است.

مقام های رسمی ژاپن هنوز درباره این مساله اظهار نظر نکرده اند. گروه های فعال مخالف فعالیت های هسته ای اعلام کرده اند که حداقل 2 ماه طول خواهد کشید تا این محموله هسته ای به جنوب کارولینا برسد.

این محموله هسته ای در حالی از ژاپن به سوی آمریکا حرکت کرده است که همایش امنیت هسته ای قرار است از اواخر ماه جاری در واشنگتن برگزار شود.

البته برخی گروه های مخالف فعالیت هسته ای از جمله صلح سبز هفته گذشته این اقدام را به شدت محکوم و اعلام کرد که ژاپن بیش 10 تن ذخایر پلوتونیوم در اختیار دارد.

وزارت خارجه چین نیز از توکیو خواست تا اقدامات بیشتری را برای کاهش ذخایر پلوتونیوم انجام دهد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 3 فروردین 1395، کد مطلب: 1032506:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین