پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مدیران یک سازمان می توانند از روش های بسیاری برای ایجاد توازن در سبد پروژه های توسعه شرکت استفاده کنند. برخی از این روش ها شامل نگاشت سبد پروژه به همراه ابعاد مفیدی است که مدیران را قادر می سازد تا آثار راهبردی تصمیمات خود را در مورد برنامه ریزی در نظر بگیرند.

شعار سال: مدیران یک سازمان می توانند از روش های بسیاری برای ایجاد توازن در سبد پروژه های توسعه شرکت استفاده کنند. برخی از این روش ها شامل نگاشت سبد پروژه به همراه ابعاد مفیدی است که مدیران را قادر می سازد تا آثار راهبردی تصمیمات خود را در مورد برنامه ریزی در نظر بگیرند.

«کوپر و همکاران» (۲۰۰۰)، برخی از رویکردهای نگاشت از جمله ابعادی هم چون ریسک فنی، بازگشت مالی، و جذابیت بازار را توصیف نمودند. یکی از نگاشت های بسیار مفید که توسط ویل رایت و کلارک پیشنهاد شده است، سبد پروژه ها را به همراه دو بعد مهم به تصویر می کشد: بعدی که در آن پروژه درگیر تغییر در خط تولید می شود، و بعدی که در آن پروژه درگیر تغییر در فرایندهای تولید می شود. در شکل زیر این نگاشت را تحت عنوان «ماتریس تغییر فرایند ـ محصول» مشاهده می کنید.

چنین منظری، برای آشکارسازی عدم توازن موجود در سبد پروژه های موردنظر و هم چنین برای ارزیابی سازگاری میان یک سبد پروژه و راهبرد رقابتی، مفید می باشد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است دریابد که هیچ فرصت غیرمنتظره و فوق العاده ای شناخته نشده است و یا هیچ پروژه ای با رویکرد بهبود و اصلاح تکاملی محصولات موجود، وجود ندارد. اگرچه در حال حاضر هیچ رویکرد عمومی برای تصمیم گیری در مورد نحوه ی دقیق عملکرد پروژه ها وجود ندارد، اما در بیش تر موارد یک شرکت از مجموعه ی متنوعی از پروژه ها بهره می برد، درست همان گونه که یک سبد پروژه از گوناگونی و تنوع سود می برد. علاوه بر آن، انتخاب راهبرد رقابتی توسط شرکت باید بتواند سبد توسعه محصول را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، شرکتی که یک راهبرد ارزان قیمت را دنبال می کند باید انتظار آن را داشته باشد که این سبد شامل پروژه های بهبود فرایند تولید بیش تری باشد. شرکت هایی که راهبردهایی را دنبال می کنند که نیازمند تنوع محصول است، ملزم به توسعه ی محصول های فرعی بسیاری خواهند بود که مبتنی بر پلت فرم های موجود باشند.

در این میان شرکت هایی که راهبرد مبتنی بر برتری فناورانه را اتخاذ می نمایند، ممکن است نیازمند سبدی با پروژه های فوق العاده و توسعه فناوری بیش تری باشند، البته با این انتظار که لزوماً کلیه ی این پروژه های ریسکی، منجر به تولید محصولات جدید قابل عرضه در بازار نخواهند شد. لازم به ذکر است که این قبیل فعالیت های توسعه فناوری و تحقیق برنامه ریزی، پیوند بسیار نزدیکی با فرایندهای برنامه ریزی محصول دارند.

توازن در سبد پروژه های توسعه

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شرق، تاریخ انتشار 30 اردیبهشت 97، کد مطلب: -، www.shiftit.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
کلا ایران در مسیر توسعه درسته که قرار گرفته ولی خب چون برنامه ریزی وجود نداره خیلی خیلی در اینده مارو دچار مشکل بنیادی میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین