پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
نتایج تحلیل‌های رویترز در مورد خریدهای انجام شده در مناقصه حق حفاری در خلیج مکزیک، نشان می‌دهد که غول‌های نفتی از سرمایه‌گذاری در مکان‌های دورافتاده اجتناب کرده‌اند.

شعار سال: نتایج تحلیل‌های رویترز در مورد نتایج فروش لیزینگی حق حفاری در خلیج مکزیک که در ماه گذشته انجام شد و دولت آمریکا از آن به عنوان آغازکننده یک سری از مناقصه‌ها برای آزاد کردن تمام دریاهای ایالات متحده به روی حفاران یاد کرد، نشان می‌دهد که نگرانی‌هایی در مورد تقاضا برای مزایده‌های حفاری دریایی در آینده وجود دارد.

در این فروش، در حالی‌که تنها یک درصد از ۳۱.۲ میلیون هکتار خلیج مکزیک به مناقصه گذاشته شده بود ۱۲۸ میلیون دلار سرمایه جذب شد. بر این اساس، رویترز، مساحت‌هایی که به مناقصه گذاشته شده بود را بررسی کرد و دریافت که تقریبا تمام خریدها نشان می‌دهند که حفاران نزدیک به محدوده زیرساخت‌های موجود باقی مانده‌اند و از نقاط دور اجتناب کرده‌اند.

درحالی‌که تولید نفت خام آمریکا سال گذشته با رسیدن به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز، رکورد جدیدی ثبت کرد، بیشتر توسعه میادین نفتی در مناطق نفت شیل و در خشکی قرار دارد.

وزارت امور داخلی آمریکا اعلام کرده است که در نظر دارد تمام ساحل‌های آمریکا را به روی حفاران باز کند که این شامل مناطقی از اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است؛ اما نتایج مناقصه خلیج مکزیک نشان می‌دهد که حتی در مورد مناطق توسعه یافته علاقه محدودی وجود دارد چه برسد به مناطقی که هنوز اکتشافی در آن ها صورت نگرفته است.

در مناقصه ماه مارچ ۹۰۸۸ بلوک از آب‌های دیپ‌واتر، که هر کدام در برگیرنده نه مایل مربع بودند به مناقصه گذاشته شدند. تنها ۱۰۵ بلوک از این تعداد، پیشنهاد قیمت دریافت کردند. همه این ۱۰۲ بلوک از بلوک‌هایی که پیشنهاد دریافت کرده بودند نزدیک به زیرساخت‌های موجود بودند.

از سوی دیگر پول برای اکتشاف نفت، درحال سرازیر شدن به مناطق دیگری است؛ به ویژه آمریکای لاتین با اصلاحات در بخش انرژی خود، میلیاردها دلار سرمایه را از سوی شرکت‌هایی جذب کرده است که به لحاظ تاریخی جزو سنگین‌وزن‌های خلیج مکزیک بوده‌اند.

در مناقصه ماه ژانویه مکزیک، بیش از چهار برابر سرمایه جذب شده در مناقصه آمریکا، جذب شده بود.

شرکت شل ۱۶ بلوک از خلیج مکزیک را برنده شده است که شش بلوک آن مجاور پروژه‌های توسعه همین شرکت و ۱۰ بلوک آن هم نزدیک به زیرساخت‌های دیگران است.

بی‌پی ۱۹ بلوک را برنده شده است که تنها ۱۰۰ مایل از لویزیانا فاصله دارند.

رویال داچ شل برنده توسعه دو بلوک در حوزه میسی‌سی‌پی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 4263466، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
این آمریکایها کاملا روانین...
ن.ف83
ناشناس
Germany
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
امریکا برای صنعت انرژی بیشتر روی منابع تجدید پذیر سرمایه گذاری میکنه و در اینده به نفعشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین