پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه عدم تزریق نقدینگی به پروژه های عمرانی عامل طولانی شدن آنهاست، گفت: در حال حاضر پانصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.
شعارسال: محمدرضا رضایی با اشاره به کاهش بودجه عمرانی کشور ، اظهار داشت: متأسفانه ارزی که به پروژه های عمرانی کشور تزریق می شود به صورت اسناد خزانه و اوراق مشارکت است.

وی ادامه داد: بیشتر پیمانکاران برای نقد کردن این اسناد و اوراق باید آن‌ها را با 25 تا 30 درصد زیر قیمت در بازار به فروش برسانند تا بتوانند پروژه خود را تکمیل و سرپا نگهدارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این مسئله لطمه بزرگی به پروژه های عمرانی وارد می کند، گفت: امروز بسیاری از شرکت های بزرگ کشور که عمدتاً در حوزه عمرانی رتبه یک را دارند و سالیان سال در این حوزه کار کرده اند به دلیل شرایط مالی پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری از بین می روند.

وی عنوان داشت: منابعی که به پروژه های عمرانی تزریق می شود نقدی نیست همین مسئله باعث شده است شرایط خوبی را در پروژه های عمرانی کشور را شاهد نباشیم.

رضایی با اشاره به اینکه پانصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تزریق به موقع منابع مالی، کیفیت پروژه های عمرانی پایین آمده است و از طرفی هم این مسئله باعث ضعیف شدن مدیریت و نظارت شده است.

وی افزود: امروز شرایط پروژه‌های عمرانی سخت است و سال‌به‌سال هم در حال سخت‌تر شدن می باشد.

نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، بیان داشت: باید در پروژه ها اولویت بندی داشته باشیم تا تخصیص‌ها هم متناسب با اولویت بندی انجام بگیرد.

  

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار: 2تیر1397 ، کدخبر:  1377597،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
این پروژه های نیمه تمام همشون برای وعده های انتخاباتی و تجمیع ارا بوده وگرنه وقتی گسی پروژه ای رو شروع میکنه قطعا تا پایانش اعتبار لازم رو داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین