پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه جدید پارلمان را در دستور کار داشتند.
شعار سال: علی لاریجانی با کسب ۱۴۷ رای مجدداً در کُرسی ریاست مجلس دهم ابقا شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه جدید پارلمان را در دستور کار داشتند.

پس از اعلام انتخاب رئیس، علی لاریجانی، عارف و حاجی‌بابایی کاندیدای ریاست شدند که عارف با کسب 114 رای، لاریجانی با کسب 101 رای و حاجی‌بابایی با کسب 54 رای، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را به دست آورند و بدین ترتیب انتخاب ریاست مجلس دو دوره‌ای شد تا در دور دوم، فردی که اکثریت نسبی را از آن خود کند، بتواند بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

پس از 2 دوره ای شدن انتخابات مربوط به ریاست مجلس، حمیدرضا حاجی بابایی با قرار گرفتن پشت تریبون اعلام کرد که به نفع علی لاریجانی از انتخابات انصراف می دهد.

برخی نمایندگان اعتراض داشتند که انصراف حاجی بابایی خلاف آیین نامه است اما رئیس مجلس گفت که این اقدام خلاف آیین نامه نیست.

پس از رای‌گیری دوباره برای ریاست مجلس، علی لاریجانی با کسب 147 رای از 279 آرای ماخوذه مجدداً به عنوان رئیس پارلمان برای سومین سال فعالیت مجلس دهم برگزیده شد.

علی لاریجانی سال گذشته با کسب 204 رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شده بود.

عارف با کسب 123 رای، از رسیدن به کرسی ریاست مجلس بازماند.

9 رای هم باطل اعلام شد.

به گزارش الف در ادامه با رای نمایندگان پزشکیان به عنوان نایب رئیس اول و مطهری به عنوان نایب رئیس دوم مجلس دهم ابقا شدند.

مسعود پزشکیان با کسب 157 رای موافق و علی مطهری با کسب 143رای موافق از مجموع 279 آرا ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است عبدالرضا مصری با 134 رای و هادی قوامی با 81 رای دیگر کاندیداهای نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 ، کدخبر: 3970309060 ، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین