پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کسری ایجاد شده ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، سبب گرانی گوشت گوسفندی در بازار شده است.
شعارسال:وزیر جهاد کشاورزی گفت: کسری ایجاد شده ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، سبب گرانی گوشت گوسفندی در بازار شده است.

«محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: کنترل قیمت ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز گوسفندی به عرضه پیشی گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخش عمده تولید گوشت گوسفندی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان عشایر و روستاییان رمه گردان صورت می گیرد که با کمبود ظرفیت مراتع و محدودیت تامین علوفه مواجه هستند؛ این امر مشکلاتی را برای تولید و تامین دام سبک ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که تجار ایرانی در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می کنند.

حجتی گفت: برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید با هواپیما حمل شود که اکنون گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: علاوه بر مشکل کمبود تولید بخشی از گرانی گوشت قرمز به سوء استفاده برخی در بازار برمی گردد که باید توسط دستگاه های نظارتی کنترل شود.

حجتی افزود: تلاش داریم از کشورهای مختلف گوشت گرم مورد نیاز کشور را تامین و در فروشگاه های زنجیره ای و بازار عرضه کنیم.

وزیر جهادکشاورزی درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران بر حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیر بسزایی داشته در حالی که این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اکنون سهمیه سطح تولید به مناطق داده شده اما به دلیل مسائل اقلیمی و زودتر گرم و سرد شدن برخی مناطق کشور، ممکن است همزمان محصول گوجه فرنگی از دو استان جیرفت - کهنوج و بندرعباس وارد بازار شود که موجب افت قیمت می شود.

وی اظهار کرد: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستور کار دارد و تاکنون 8 هزارتن سیب زمینی طرح استمرار در خارج از فصل تولید خریداری شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 10خرداد 97، کد خبر: 712897 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
مرسی از سازمان های مرتبط که این همه دارن نظارت میکنن بر اوضاع
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین