پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام با بیان اینکه قیمت واقعی لاشه میش کیلویی ٢٤ هزارتومان است اما ٣٥ هزارتومان به مردم عرضه می شود، گفت: از مسئولان تقاضای واردات دام دو ساله کرده ایم .

شعار سال : منصور پوریان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر کشتارهایی که در قصابی ها انجام می شود، مربوط به لاشه میش است، اظهارداشت: کیفیت میش از گوشت بره پایین تر است در نتیجه قیمت آن نیز باید کمتر باشد.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم گوشت میش بین ٣٢ تا ٣٥ هزار تومان است، افزود: این در حالی است که نرخ این نوع گوشت باید کیلویی ٢٤ هزار تومان باشد.

وی اضافه کرد: ما از مسئولان درخواست کردیم باتوجه به شرایط موجود اجازه واردات گوشت میش و دام دو ساله را صادر کنند که آنان به دلایل گوناگون چنین اجازه ای را ندادند.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده تصریح کرد: چون الان در داخل میش کشتار و گوشت آن عرضه می شود ایرادی هم ندارد که آن را وارد کنیم.

پوریان درباره اینکه آیا گوشت میش مشکل خاصی دارد که قیمت آن نسبت به گوشت بره کمتر است؟ افزود: خیر فقط کیفیت پایین تری نسبت به گوشت بره دارد اما برای چرخ کردن می توان از آن استفاده کرد ضمن اینکه اکثر هتل ها و رستوران ها نیز بیشتر از همین نوع گوشت برای مصارف غذایی خود استفاده می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات گوشت با بیان اینکه هم اکنون از کشورهای اوراسیا گوشت گرم وارد کشور می شود، گفت: مباحثی مطرح شده درباره واردات گوشت از کشور رومانی؛ که به نظر نمی رسد مربوط به گوشت گرم باشد چون مسافت رومانی تا کشور ما خیلی زیاد است و اگر هم قرار باشد وارداتی انجام شود باید به صورت منجمد باشد.

به گفته پوریان در حال حاضر واردات گوشت قرمز نسبت به هفته های گذشته مقداری افزایش یافته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1396، کدخبر: 4068643 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین