پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
انجمن توسعه و تعالی استان کرمانشاه که مقدمات تشکیل آن از حدود دو سال قبل شروع شده اکنون با راه اندازی چهار کمیته راهبردی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی و رسانه فعالیت های خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

شعار سال: افرادی از طیف های مختلف با هدف کمک به توسعه استان عضو کمیته های این انجمن هستند و قرار است برنامه های آن از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

هیات موسس این انجمن نیز تشکیل شده و تاکنون چندین جلسه آن برگزار شده است و از این پس قرار است جلسات اطلاع رسانی شود.

جلسه تشکیل کمیته رسانه و معرفی اعضای آن نیز عصر پنجشنبه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه با حضور اعضای هیات موسس و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

یکی از اعضای هیات موسس انجمن توسعه و تعالی استان کرمانشاه گفت: افراد و شخصیت هایی برای کمک به توسعه استان در بخش های مختلف دور هم جمع شده اند تا به راهکارهایی برای توسعه استان برسیم.

دکتر بیژن کلهرنیا، با بیان اینکه این انجمن نگاه خطی و سیاسی ندارد، افزود: هدف اعضای این انجمن کمک به توسعه استان کرمانشاه از طریق تبادل نظرات و تجارب است.

وی با بیان اینکه همه ما دلایل توسعه نیافتگی کرمانشاه را می دانیم، گفت: قصد ما مطرح کردن این دلایل نیست بلکه به دنبال یافتن راهکارها و انتقال آن به مسئولان و اطلاع رسانی به مردم هستیم.

او دیده بانی و روشنگری را از اهداف این انجمن دانست و اظهار داشت: در استان کرمانشاه افراد خوش فکر، تحصیل کرده و توسعه باوری وجود دارند که نیاز است از دانش، تجارب و انگیزه و راهکارهای این افراد در قالب یک انجمن برای رسیدن به اهداف توسعه ای استفاده شود.

کلهرنیا در ادامه تصریح کرد: هدف دیگر انجمن وارد کردن مردم در موضوعات مربوط به توسعه است چرا که تصمیم هایی که اکنون برای مردم گرفته می شود از مردم نظرخواهی نمی شود.

وی با بیان اینکه امروز شرایط ناامیدی و ناباوری بر استان غلبه پیدا کرده است، گفت: ما باید با هدف و برنامه به سمت ارائه راهکار برای برون رفت از این شرایط برویم و امید را در دل مردم زنده کنیم.

او یادآوری کرد که برنامه های توسعه ای استان در این انجمن تدوین شده و به تدریج اجرایی می شود.

او کمیته رسانه را یکی از کمیته های مهم این انجمن دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف خود نیاز به همکاری مردم داریم که رسانه ها می توانند پل ارتباطی انجمن و مردم باشند.

 استفاده از خرد جمعی برای رسیدن به توسعه

یکی دیگر از اعضای هیات موسس انجمن توسعه و تعالی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه دردها و مشکلات استان کرمانشاه بارها از تریبون های مختلف از جمله در رسانه ها منعکس شده است، گفت: متاسفانه این انعکاس ها بازخورد و نتیجه ای نداشته و ما قصد داریم در این انجمن پیگیر این مشکلات باشیم.

علی اصغر میرزائی تاکید کرد اعضای این انجمن تصمیم دارند با استفاده از خرد جمعی و کارهای کارشناسی و تخصصی، راهکارها توسعه و موانع آن را به اطلاع مسئولان و مردم برسانند و آن را پیگیری نمایند.

وی استان کرمانشاه را سرشار از استعدادهای انسانی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی به این سرمایه های اجتماعی هر روز شاهد مهاجرت این افراد از استان هستیم.

وی اظهار داشت که باید بانکی اطلاعاتی از سرمایه های اجتماعی استان داشته باشیم و از توان و دانش آنها برای کمک به توسعه استان استفاده کنیم.

وی از رسانه ها خواست انجمن توسعه و تعالی استان را برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند و یادآوری کرد که رسانه ها می توانند نقش موثری در پیشبرد اهداف انجمن داشته باشند.

 استان فاقد راهبرد است

یکی دیگر از اعضای هیات موسس این انجمن در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه راهبرد خاصی برای توسعه وجود ندارد، گفت: اگرچه در دانشگاه رازی این موضوع انجام شده اما هنوز رونمایی نشده است.

کیوان کاشفی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه در بیشتر شاخص های توسعه ای در رتبه های آخر کشوری است، افزود: وضعیت بیکاری، فضای کسب و کار، محیط زیست، کوچ ثروت های انسانی و سرمایه های در استان مطلوب نیست.

وی یکی از موانع توسعه استان کرمانشاه را مباحث فرهنگی دانست و گفت: باید دیدگاه ها و تفکرات مردم در ارتباط با مباحثی همچون شغل و کار عضو شود و رسانه ها با اطلاع رسانی می توانند در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه باید نهادسازی کنیم، تصریح کرد: از طریق این نهادها باید جلو برخی نابخردی ها و موانع توسعه استان را بگیریم.

وی تقویت روحیه مطالبه گری و انتقاد در میان مردم را نیز یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به این اهداف نیازمند حمایت رسانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن توسعه و تعالی کرمانشاه متعلق به مردم است، گفت: باید نقش مردم برای نظارت بر تصمیم گیرها در قالب این انجمن ها و نهادهای مدنی پر رنگ تر شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این انجمن قصد دخالت در کارهای اجرایی مسئولان را ندارد، گفت: انجمن نظاره گر اقدام های مسئولان است و فعالیت های مثبت را تشویق و در مقابل کارهای خلاف منافع عمومی مردم موضع گیری می کند.

وی با بیان اینکه امسال چند برنامه فرهنگی برای معرفی انجمن برگزار می شود و از رسانه ها درخواست می کنیم اهداف و برنامه های انجمن را به مردم معرفی کنند.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه نقد حال نیز در این نشست آمادگی رسانه ها برای کمک به توسعه و تعالی استان را اعلام کرد و گفت: کمیته رسانه انجمن از حضور همه خبرنگاران رسانه های استان در این انجمن استقبال می کند.

غلامرضا نوری اعلاء افزود: هدف کمیته رسانه معرفی و شناساندن انجمن به مردم و اطلاع رسانی در مورد برنامه های آن است.

وی تاکید کرد که محدودیتی برای عضویت در کمیته رسانه انجمن توسعه و تعالی استان وجود ندارد و خبرنگاران در صورت علاقه مندی و تمایل می توانند عضو این کمیته شوند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد که در دو هزار و 600 روستا و 32 شهر سکونت دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 10 خرداد 97، کد مطلب: 82931593، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین