پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
«دارا قادرخانزاده» یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس و برادر شش شهید در شهرستان بانه است که می‌گوید: با وجود اینکه جزو خانواده شهدا و جانبازان است اما سه پسرش با داشتن مدارک دانشگاهی، بیکار هستند و کسی به آن ها توجهی ندارد.

شعار سال: مردم بانه در 15 خرداد سال 63 برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای قیام 15 خرداد سال 42 در پارک این شهر تجمع کرده بودند که ناگهان 4 فروند هواپیمای رزیم بعث عراق 10 نقطه شهر را وحشیانه بمباران کردند که در این حادثه تلخ 605 نفر از مردم بانه شهید و بیش از 100 نفر به شدت مجروح شدند.

این حادثه خونین زمانی رخ داد که مردم شهر بانه بعد از راهپیمایی قیام خونین 15 خرداد در پارک این شهر تجمع کرده بودند تا به سخنرانی ماموستا عبدالله سوری امام جمعه وقت بانه در خصوص فلسفه قیام 15 خرداد سال 42 گوش دهند.

در بمباران تاریخی بانه بسیاری از خانواده‌ها بیش از چندین نفر از اعضای خانواده خود را از دست دادند که «دارا قادرخانزاده» جانباز و برادرش شش شهید است که سه برادرش به نام‌های کوروش، اردشیر و بهنام و 14 نفر از بستگان نزدیکش در بمباران 15 خرداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دارا قادرخانزاده سال 62 در سقز در درگیری با نیروهای ضدانقلاب زخمی شد و یک پای خود را از دست داد، وی حادثه تلخ 15 خرداد بانه و شهادت برادران و بستگانش را چنین روایت می‌کند:

"ساعت 10 صبح هواپیماهای عراق در آسمان بانه دور می‌زدند در یک لحظه دود عجیبی از چند نقطه شهر برخاست بعد از چند لحظه پسر عمویم با صورتی سیاه و خون‌آلود برگشت و با گریه و زاری گفت شهر ویران شده همه مردم شهید شدند و در همان زمان من نیز با ماشین به پارک شهر رفتم.

من با توجه به اینکه یک سال قبل در حادثه‌ای پایم را از دست داده بودم با عصا در میان جنازه‌های خونین و تکه تکه شده راه می‌رفتم که یکی به من گفت برادارانت در قسمت بالا نشسته بودند وقتی خودم را به آن منطقه رساندم جنازه کوروش را آنجا پیدا کردم چند قدم آن طرف‌تر جنازه بهنام را دیدم.

و گفتند اردشیر زخمی شده و با هلی‌کوپتر به تبریز انتقال داده شد اما چند قدم که جلو رفتم جسد اردشیر را هم دیدم که شهید شده بود.

در روز 15 خرداد 14 نفر از بستگان نزدیکم از جمله سه برادرم، دو پسرعمو و چهار پسردایی‌ام و چند نفر از دیگر بستگانم با هم شهید شدند.

این حادثه در بانه از پیش برنامه‌ریزی شده بود قبل از این حادثه دلخراش دیده‌بانی عراق وارد خاک بانه شده و اطلاعات را به عراق مخابره می‌کردند."

همچنان به آرمان‌های نظام وفادار هستیم

قادرخانزاده می‌گوید: ما همچنان به آرمان‌های نظام وفادار هستیم اما برخی مسوولان به خواسته‌های ما پاسخ نمی‌دهند.

وی افزود: علارغم توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر قدرشناسی از خانواده شهدا بویژه خانواده بنده، اما متاسفانه بسیاری از مسوولان به توصیه‌های ایشان در این زمینه توجه نمی‌کنند.

این برادر شهید تصریح کرد: 40 سال در نظام اسلامی ایران خدمت صادقانه و بی‌منت داشته‌ام اما متاسفانه هیچ یک از خواسته‌های ما برآورده نشده است.

قادرخانزداه با گلایه از کم‌توجهی برخی مسوولان به خانواده‌های شاهد و جانبازان، گفت: سه پسرم که مدارک دانشگاهی دارند همچنان بیکار هستند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند.

وی تاکید داشت: اگر وضعیت ما بدین منوال باشد به عراق (وطن اول خود) بازمی‌گردم و دلیل رفتنم را طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم.

بستن مرزها بزرگترین اشتباه دولت است

این جانباز دفاع مقدس به موضوع بستن مرزهای استان هم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: بستن مرزها بزرگترین اشتباه دولت است، من بارها به مسوولین اعلام کردم چرا که مردم بانه مردمی وفادار به نظام هستند و از اول انقلاب تاکنون به نظام پشت نکرده‌اند لذا بستن راه معشیت مردم حق مردم مرزدار کردستان مرزدار نبود.

وی گفت: در بانه راهی جز تجارت مرزی وجود ندارد حتی کوچکترین کارخانه‌ای برای اشتغال جوانان وجود ندارد مردم در رنج هستند و مردم و خاصتا جوانان ما از سر اجبار به کولبری روی می‌آورند که این مسیر هم توسط دولت مسدود شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 خرداد 97، کد مطلب: 13970315000096، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین