پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بین نیاز بازار کار و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تناسبی وجود ندارد، افزود: پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها مانند حقوق بسیار است.
شعارسال: سیدمحمدجواد ابطحی با بیان اینکه باید بین نیاز بازار کار و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تناسب وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه در کشور نیازسنجی انجام نمی‌شود در نتیجه متناسب با بازار کار نیرو تربیت نمی‌شود؛ فارغ‌التحصیلان برخی رشته در بازار کار نیروهای مازاد هستند این درحالی است که کشور در برخی رشته‌ها مانند پرستاری با کمبود نیرو مواجه است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رشته‌ها اشباع شده‌اند و فارغ‌التحصیلان ناچارند به کارهای کاذب رو آورند یا بیکار بمانند، افزود: این نابسامانی‌ها به دلیل نبود تفکر و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک است.

وی بیان کرد: گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پیام نور، شبانه باعث مدرک‌گرایی شده است؛ خانواده‌ها با سختی بسیار کلیه شرایط لازم برای ورود فرزندانشان به دانشگاه‌ها فراهم می‌کنند و این در حالی است که افراد نیز پس از فارغ‌التحصیل شدن نمی‌توانند در بازار کار مشغول شوند.

ابطحی اظهار کرد: پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها مانند حقوق بسیار است در ایران مانند کشورهای غربی هر خانواده وکیل خانوادگی ندارد یا برای کارهای خود با وکیل مشورت نمی‌کند لزوم پذیرش این تعداد دانشجو در رشته حقوق چیست این اقدامات نتیجه عدم تفکر و بررسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معضل بیکاری در کشور نشانه بی‌تدبیری است؛ باید با بررسی نیاز بازار کار کشور تعیین شود و سپس با توجه به این نیاز دانشجو جذب شود نه اینکه پس از جذب دانشجو با ارائه راهکارهایی مانند آموزش واحدهای سایر رشته‌ها راهی برای اشتغال آنان ایجاد کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:22خرداد1397 ، کدخبر: 388157: www.icana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین