پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیلی درباره دیدگاه اخیر «فرانسیس فوکویاما» اندیشمند امریکایی مبنی بر احتمال وقوع یک انقلاب اجتماعی در ایران، تأکید کرد که نهادهای اصلی در جامعه ما، همچون نهاد دین، رسانه، دولت و خانواده غیرکارکردی شده‌اند و با ادامه این روند جامعه نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد و ما به سمت بن‌بست حرکت می‌کنیم.

شعار سالعباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیلی درباره دیدگاه اخیر «فرانسیس فوکویاما» اندیشمند امریکایی مبنی بر احتمال وقوع یک انقلاب اجتماعی در ایران، تأکید کرد که نهادهای اصلی در جامعه ما، همچون نهاد دین، رسانه، دولت و خانواده غیرکارکردی شده‌اند و با ادامه این روند جامعه نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد و ما به سمت بن‌بست حرکت می‌کنیم.

وی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» با بیان اینکه نهادهای اصلی جامعه همچون رسانه، خانواده، آموزش و پرورش، دین، دولت و اقتصاد به‌طور کلی غیرکارکردی شده‌اند و از میان آنها تنها خانواده است که به کندی به حرکت خود ادامه می‌دهد، گفت: ناکارکردی نهادهای اصلی، ذاتی آن نهادها نیست، بلکه تحت شرایطی این مسأله ایجاد شده است، نهاد دولت هم بخشی از وظیفه خود که حفظ نظم اجتماعی است را انجام می‌دهد و معلوم نیست که با افزایش و گسترش بی‌نظمی‌های اجتماعی، آیا این نهاد به ادامه وظیفه خود قادر است یا خیر؟

عبدی درباره میزان احتمال وقوع انقلاب اجتماعی در ایران، تصریح کرد:واقعیت جامعه ایران این است که طی 10 سال اخیر بخش زیادی از نیروها از ساخت رسمی حذف شدند، از سوی دیگر اقتدار سیستم در حوزه دفاع از ارزش‌ها و حوزه رسانه از میان رفته است، به علاوه مسأله فساد به نوعی به بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری ساختارها منجر شده است و در نتیجه هر آن ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده در سطوح مختلف روی دهد و اگر فکری به حال آن نشود، به‌صورت دومینو وار حرکت می‌کند. ساختار و نظام باید به این موضوع توجه کند و مسائل را گره گشایی کند تا شاید بتوانیم از این گردنه خطرناک عبور کنیم.

عبدی با تأکید بر اینکه راه حل نیز تنها در ایران وجود دارد و صرفاً سیاسی است و ربطی به مسائل خارجی ندارد بلکه مسائل و مشکلات خارجی فقط این مسائل را تشدید می‌کند، اظهارکرد: یک شرط این است که بپذیریم با یک وضعیت بحرانی مواجهیم و دیگر اینکه ادامه سیاست‌های گذشته در سطح جامعه ما جوابگو نیست و اگر این دو را پذیرفتیم می‌توانیم راه حل ارائه دهیم که چگونه می‌توانیم با حفظ ارزش‌های مورد قبول جامعه، پویایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه من شرط لازم در این زمینه را پذیرش این ذهنیت از طرف همه نیروهای مؤثر می‌دانم، ادامه داد: در شرایط کنونی چیزی به نام انقلاب اجتماعی مستقل از سیاست نداریم و هر آنچه هست سیاسی است و بازتاب و آثار سیاسی خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار -------، کدمطلب: 469454 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
دولت مسبب اصلی این مسایل است و مردم باید به این مشکلات خاتمه بدهند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین