پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
بعد از کسب دو عنوان پیاپی قهرمانی در لیگ برتر و دو صعود متوالی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس حالا روزهای ملتهبی را پشت‌سر می‌گذارد. به‌خاطر اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، سرخپوشان از جذب بازیکن در پنجره نقل‌وانتقالاتی جاری محروم هستند.

شعار سال: محرومیت آنها البته مانع از انعقاد قرارداد داخلی با بازیکنان نمی‌شود؛ به همین دلیل هم پرسپولیس فعلا مهدی شیری و مهدی شریفی را جذب کرده. سرخپوشان امیدوارند با اعتراضاتی که به دادگاه عالی ورزش داشته‌اند، محرومیت‌شان بخشوده شود. پس از اعلام تاریخ‌های متعدد در مورد اعلام حکم فیفا، حالا مدیران پرسپولیس از تاریخ یکم تیرماه به‌عنوان زمان قطعی تعیین تکلیف پنجره یاد کرده‌اند، اما بعید به‌نظر می‌رسد این‌بار هم خبری از بخشودگی باشد. به این ترتیب مهدی شیری نیم‌فصل اول را در پیکان بازی خواهد کرد و شریفی هم بنا به ادعای خودش و درخواست برانکو، قرار است صرفا در تمرینات حاضر باشد و خودش را برای نیم‌فصل دوم آماده کند.

با شرایط موجود اگر بازیکن دیگری هم جذب شود، یکی از این دو اتفاق برای او رخ خواهد داد؛ یعنی یا باید نیم‌فصل اول را در تیمی دیگر توپ بزند که به این ترتیب دوران بدنسازی با پرسپولیس را از دست خواهد داد (این مساله از خط قرمزها و وسواس‌های فنی برانکو است) یا صرفا باید چند ماه در تمرینات حاضر شود که در این صورت هم دوری از شرایط مسابقه می‌تواند برای بازیکن خطرناک باشد. مجموعه این اتفاقات در کنار جدایی چند بازیکن اصلی قرمزها مثل صادق محرمی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و احتمالا کمال کامیابی‌نیا باعث نگرانی شدید هواداران شده است؛ به‌طوری که دیروز گروهی از آنها مقابل ساختمان وزارت ورزش دست به تجمع اعتراضی زدند.

با ۵۰نفر «تیتر یک» شوید!

دیروز یک‌بار دیگر به سنت سال‌های اخیر شاهد حضور برخی از هواداران معترض مقابل ساختمان وزارت ورزش بودیم. در سه سال گذشته البته عمدتا استقلالی‌ها دست به چنین اعتراضاتی زده‌اند، اما این‌بار نوبت به برخی از هواداران پرسپولیس رسید که چنین کاری را انجام بدهند. بر این اساس دیروز چیزی حدود پنجاه نفر از هواداران این تیم با بنر و پارچه‌نوشته مقابل ساختمان وزارت ورزش جمع شدند و به اتفاقات رخ داده در باشگاه اعتراض کردند. این درحالی است که واقعا معلوم نیست وزیر ورزش چه کاری می‌تواند برای پرسپولیس انجام بدهد. پنجره این تیم را وزیر نبسته، جدایی بازیکنان هم به دلیل مشکلات مالی نیست که بتوان از او به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه ایراد گرفت. اینکه صادق محرمی برای پیشرفت به اروپا رفته و اینکه محسن مسلمان را برانکو نمی‌خواهد، چه دخلی به وزیر دارد؟

منطق بعضی از اعتراض‌کننده‌ها این است که استقلال در بازار ریخت‌وپاش کرده، این درحالی است که همان باشگاه هم درحال از دست دادن مامه تیام است و اخیرا نورافکن را هم به اجبار به شارلوا ترانسفر کرده؛ خب الان داستان چیست؟ متاسفانه امروز فضای خبری طوری است که با جمع کردن ۵۰نفر آدم و انجام یک هزینه جزئی برای نوشتن بنر، می‌توان به «تیتر یک» خبرگزاری‌ها تبدیل شد و این واقعا جالب نیست. پارسال در چنین روزهایی علی‌اکبر طاهری حتی معترضین را به دفتر خودش برد و پذیرایی کرد. به هر حال خیلی از اینها هم نوجوان هستند و شاید بدشان نیاید عکس و خبرشان به‌طور گسترده در سایت‌ها و پیج‌ها منتشر شود؛ اما آیا واقعا پشت این تحرکات، منطقی وجود دارد؟

ماجرای کمال

یکی از معماهای باشگاه پرسپولیس اما داستان کمال کامیابی‌نیا است. از جمع بازیکنانی که قراردادشان با پرسپولیس تمام‌شده، محرمی و مسلمان و احمدزاده رفته‌اند و وحید امیری و محمد انصاری هم ظاهرا مشکلی برای تمدید قرارداد ندارند. این وسط فقط کمال باقی مانده که جواب باشگاه پرسپولیس را نمی‌دهد. در چند روز اخیر اخبار زیادی منتشر شده که حاکی از دلخوری شدید برانکو از کامیابی‌نیا است. از جمله دیروز خبرگزاری تسنیم نوشته است: «برانکو در مورد بازیکنان آزاد تیمش فقط یک حرف را به مسوولان باشگاه زد و آن هم این بود که اگر تا روز ۱۴ خرداد برای تمدید قرارداد به باشگاه پرسپولیس نیامدند، دیگر نیازی به آنها ندارد.

در این میان کامیابی‌نیا تنها بازیکنی بود که چندبار مدیربرنامه‌هایش را به باشگاه فرستاد اما توافقی بین طرفین حاصل نشد چراکه کمال قبل از هر چیز منتظر روشن شدن مذاکراتش با تیم‌های دیگر بود. مسوولان باشگاه پرسپولیس در این مورد سعی کردند همه‌جوره با خواسته‌های کامیابی‌نیا راه‌بیایند اما حرف برانکو یکی است. سرمربی پرسپولیس در تماسی که با مسوولان باشگاه داشته به آنها تاکید کرده که دیگر تماسی با کمال نداشته باشند. در این بین شاید فقط یک معجزه بتواند این بازیکن را در پرسپولیس نگه دارد.» در عین حال گرشاسبی، سرپرست باشگاه هم مطالبی به خبرگزاری میزان گفته که به نوعی این موضوع را تایید می‌کند: «دیگر اقدامی نباید از سوی ما در این مورد صورت بگیرد. ما تنها منتظریم تا کامیابی‌نیا تصمیم خود را بگیرد و همه‌چیز پس از تصمیم او مشخص می‌شود

تقابل وفاداران و جفاکاران

این روزها اما در پرسپولیس تقابل جالبی بین بازیکنانی که ول کردند و رفتند با بازیکنانی که می‌خواهند تعصب‌شان را نشان بدهند در گرفته است. در مقابل کسانی مثل صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی‌نیا، گروهی از بازیکنان پرسپولیس در صدد هستند پایبندی‌شان به این باشگاه را به رخ بکشند. مثلا امید عالیشاه که هنوز نیم‌فصل دیگر با سرخپوشان قرارداد داشت، با حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد. حسین ماهینی هم ضمن اعلام آمادگی برای تمدید قرارداد، گفته اگر جای جدا شده‌ها بود، با شرایط فعلی باشگاه در پرسپولیس می‌ماند. از سوی دیگر جلال حسینی هم که گفته می‌شود حضورش در امارات برای روحیه‌دادن به پرسپولیسی‌ها مقابل الجزیره با وجود آنکه خودش محروم بود عامل حذفش از تیم‌ملی بوده است، با انتشار تصاویری از برانکو و هواداران به روزهای سخت تیم اشاره و حمایت خودش را اعلام کرده است. خلاصه اینکه هواداران هم در این تقابل مشغول یارگیری هستند و عمدتا وفاداری این قبیل بازیکنان را به رخ جداشده‌ها می‌کشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 21 خرداد 97، شماره: 3398743


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین