پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده، به 561 کلاس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 131 کلاس در مقطع متوسطه نظری نیاز است.
شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده، به 561 کلاس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 131 کلاس در مقطع متوسطه نظری نیاز است.

 مهدی حاجتی  با اشاره به برخی چالش‌های پیش‌رو همزمان با استقرار پایه دوازدهم، اظهار کرد: در سال تحصیلی 98 _ 97 به بیش از 31 هزار ساعت جدید در متوسطه نظری و هنرستان‌ها نسبت به سال تحصیلی امسال، نیاز داریم که با اتخاذ راهکارهایی باید نیروهای آموزشی مورد نیاز را تأمین کنیم.

حاجتی گفت: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده، به 561 کلاس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 131 کلاس در مقطع متوسطه نظری نیاز است.

وی با بیان جذب قطعی 317 نیروی جدید آموزشی در سال آینده، افزود: از این تعداد 143 نفر در مقطع ابتدایی، 158 نفر در متوسطه و 16 نفر در هنرستان‌ها از طریق جذب دانشجو معلمان هم‌چنین آزمون استخدام سراسری سال 96 در سال تحصیلی آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در آزمون استخدامی امسال، 274 سهمیه استخدامی به استان گیلان اختصاص یافته است که شامل 59 نفر در مقطع ابتدایی، 87 نفر در مقطع متوسطه و 128 نفر هم در بخش هنرستان است.

حاجتی با اشاره به بازنشسته شدن 1300 فرهنگی شامل 800 مرد و 500 زن تا سال تحصیلی آینده، گفت: از این تعداد 566 نفر از مقطع دوم متوسطه و هنرستان‌ها هستند که در سال تحصیلی آینده با توجه به ظرفیت‌های انسانی و فضاهای آموزشی موجود ساماندهی نیروهای انسانی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای آموزش و پرورش استان گیلان در جبران کمبود نیروی انسانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: به غیر از جذب نیروهای جدید، بخش دیگری از این کمبودها با اختصاص ساعت‌های حق التدریسی جبران می‌شود که بر اساس پیش‌بینی آموزش و پرورش گیلان، میزان ساعت حق‌التدریس در سال تحصیلی 98_ 97 نسبت به امسال، دو برابر (50 هزار ساعت) افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ساخت فضاهای آموزشی باید بر اساس نظام آموزشی 3_3_3_3 باشد و در این راستا نیازمند همدلی ارکان آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آمادگی هر چه بیشتر برای استقرار پایه دوازدهم هستیم.

امسال 374 هزار و 617 دانش‌آموز در استان گیلان تحصیل می‌کنند که از این تعداد 28 هزار و 488 نفر در پایه یازدهم شامل نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 27 خرداد 1397، کدخبر: 97032712317 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
مبنای محاسبه شما چطور بوده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین