پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
ماموران گمرک ایران از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱ مورد قاچاق انسان کشف کردند.
شعارسال: ماموران گمرک طی دو عملیات تازه ۶ نفر از اتباع کشورهای همسایه که قصد خروج غیر قانونی از مرزهای ایران را داشتند، شناسایی کردند. در یکی از عملیات‌های مبارزه با قاچاق، ۳ نفر از اتباع کشورهای همسایه که در یک کامیون حامل بار قیر معدنی مخفی شده بودند شناسایی و دستگیر شدند، این محموله صادراتی از مبدا گمرک کرمانشاه به مقصد کشور ترکیه در حال حرکت بود.

در عملیات دیگری، ۳ نفر دیگر از اتباع کشورهای همسایه قصد داشتن در لابه لای بار تریلی‌های خروجی از طریق مرز ایران وارد کشور ترکیه شوند که با توجه به هوشیاری و دقت عمل ماموران گمرک شناسایی و دستگیر شدند.

بر همین اساس، با گذشت ۸۵ روز از ابتدای سال تاکنون ماموران گمرک موفق به کشف ۱۰۱ نفر با رصد اطلاعات و به کمک دستگاه‌های کنترلی پیشرفته ایکس‌ری شدند. در سال ۹۶، ماموران گمرک موفق به کشف ۵۵۰ مورد قاچاق انسان شده بودند.

نکته جالب این است که در سه ماهه نخست امسال بیشتر افراد شناسایی شده از اتباع کشورهای خارجی و غالبا از اتباع همسایگان شرق ایران بوده‌اند. با الکترونیکی‌شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته ایکس‌ری، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته و ریسک خروج غیرقانونی از مرزهای کشور را افزایش داده است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار: 27خرداد 1397 ، کدخبر: 830013،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین