پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نامه این جنبش به دادستان تهران درباره ویلای مصادره‌ای لواسان امروز رسانه‌ای خواهد شد.

شعارسال:دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نامه این جنبش به دادستان تهران درباره ویلای مصادره‌ای لواسان امروز رسانه‌ای خواهد شد.

محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ارتباط با نامه‌ای که این تشکل دانشجویی به تازگی در خصوص ویلای لواسان منتشر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گزارش این نامه‌ای که به دادستان تهران نوشته و در فضای مجازی منتشر شده است امروز رسانه‌ای خواهد شد. ما آذر ماه سال گذشته نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی امر اموال مصادره‌ای است، نوشتیم و در این نامه نسبت به ویلای مصادره‌ای لواسان توضیحاتی دادیم.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری‌های ستاد اجرایی و جلساتی که داشتیم، متوجه شدیم که سال ۹۲ هم در مورد تخلیه این ویلا دستوراتی صادر شده بود، که البته این موضوع نقل و قول است.

این فعال دانشجویی گفت: بعد از این نامه ما، برای بار دوم ستاد اجرایی پیگیر این موضوع می‌شود، مجدد اواخر آذر سال گذشته نامه پاراف می‌شود که این ملک تخلیه شود.

وی مدعی شد: سردار فیروزآبادی مهلتی خواستند که ملک را تخلیه کنند و این مهلت تا اردیبهشت ماه امسال بود اما از آن‌جایی که ملک تخلیه نشد ما نامه‌ای را به دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم نوشتیم تا این ملک را پس بگیرند. این ملک در لواسان تهران واقع شده و از سال ۷۲ یعنی حدود ۲۵ سال است که دست آقای فیروزآبادی است و در آن زندگی می‌کند.


در نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمده است:

« احتراما به استحضار می‌رساند در خصوص ویلای در اختیار آقای فیروزآبادی رییس سابق ستادکل نیروهای مسلح واقع در لواسان، شنیده شده است. این ویلا حدود ۲۰ سال است که در اختیار ایشان قرار دارد.

لطفا در این خصوص به سوالات زیر به صورت شفاف و روشن پاسخ دهید:

۱ـ ویلای مزبور با چه مجوزی در اختیار وی قرار گرفته است؟

۲ـ ویلای مزبور با چه استنادی ۲۰ سال در اختیار وی باقیمانده است؟

۳ـ ستاد چه اقدامات قانونی را در زمینه بازپس‌گیری ویلای مزبور (با وجود پایان مسئولیت وی) انجام داده است؟

۴ـ چه فرقی بین مسئولان رژیم پهلوی و جمهوری اسلامی در استفاده از بیت‌المال در این خصوص وجود دارد؟

۵ـ با توجه به هشدارهای تشکل‌های دانشجویی در یک سال گذشته چرا اقدام اجرایی توسط ستاد انجام نشده است؟

ضمن اظهار تاسف در خصوص عملکرد ستاد اجرایی در حراست از بیت‌المال به ویژه در این مورد خاص، دستورات لازم را در خصوص پاسخگویی مناسب به سوالات فوق مبذول فرموده و اقدامات اجرایی لازم را ظرف حداکثر یک ماه آینده برای بازپس‌گیری ویلای مورد نظر انجام دهید.

در غیر این صورت جنبش عدالتخواه دانشجویی با توجه رسالت ذاتی خود موظف به پیگیری قضایی و رسانه‌ای در این خصوص می‌باشد.

توفیقات جنابعالی را در خدمت به مردم و حراست از بیت‌المال از خداوند متعال خواستاریم.»



هم‌چنین در نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به جعفری‌ دولت آبادی؛ دادستان تهران آمده است:

« همان‌طور که احتمالا مستحضر نیستید جناب آقای سرلشگر فیروزآبادی رییس سابق ستادکل نیروهای مسلح حدود 25 سال است (از سال 1372) که یکی از ویلاهای مصادره‌ای مسئولان رژیم سابق در شهر لواسان به مساحت 10 هزار متر مربع را به طور رایگان در اختیار گرفته است و علیرغم تذکرات و پیگیری‌های فراوان حاضر به تخلیه ویلای مزبور نیست.

از نحوه در اختیارگیری ویلای مزبور توسط وی و سوالات فراوان پیرامون آنکه بگذریم این ویلا در حال حاضر در مالکیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده و طبق اطلاع ما تاکنون دو بار نیز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستور تخلیه ویلای فوق را داده‌اند و اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز توسط ستاد اجرایی از محاکم قضایی اخذ شده است اما متاسفانه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور نکرده است!

لذا انتظار است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به پرونده فوق و الزام شخص مذکور به تخلیه ویلای لواسان، دستورات لازم را صادر فرمایید.

لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان برای خود محفوظ می‌داند.»

علی رغم انتشار موضوع ویلای لواسان در فضای مجازی و مواضع جنبش عدالتخواه دانشجویی در این زمینه، هنوز از سوی مراجع رسمی و سردار فیروزآبادی درباره ادعاهای مطرح شده، واکنشی صورت نگرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 28خرداد97، کد خبر: 97032813329، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
دارن بهش گیر می دن ها. وگرنه کی جرات داشت چند سال پیش چنین حرف هایی رو به فیروزآبادی بگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
حالا ازش بگیرن به کی میدن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
این واقعا ظلم به بیت المال و سو استفاده از قدرت است که نمیشود این خانه را از مالکیت غیر قانونی آن خارج کرد
ا.ح75
رحمان محمدی اصل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
با سلام و احترام از اعضاء محترم جنبش عدالتخواه دانشجویی که موضوع تخلیه ویلای لواسان ، یعنی محل زندگی سر لشکر فیروز آبادی را پیگر شدند کمال تشکر را داشته و تقاضا دارم در صورت امکان املاک دیگری از اموال مصادره ای که به طور موقت جهت سکونت به اشخاصی داده شده ولی پس از دهها سال تخلیه نکرده و با قیمت کارشناسی تملک و وجه آن را بطور قسطی با اقساط طویل المدت بدون سود پرداخته و از این طریق دهها میلیاردها تومان به نا حق سود برده اند را پیگیر شوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین