پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۵۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه وصول مالیات در سال ۹۶، زیر ۹۰ درصد بود، گفت: حدود ۷۰ هزار فعال اقتصادی برای ارائه اظهارنامه اقدام نکرده اند و امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه ها این امر تحقق شود.
شعار سال: مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه وصول مالیات در سال ۹۶، زیر ۹۰ درصد بود، گفت: حدود ۷۰ هزار فعال اقتصادی برای ارائه اظهارنامه اقدام نکرده اند و امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه ها این امر تحقق شود.

 بهروز مهدلو در جمع  خبرنگاران، با بیان اینکه در سال ۹۶ وصول مالیات زیر ۹۰ درصد و در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و نیاز به بررسی کارشناسی است تا بتوانیم با تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی و حل مشکلات آنان و تغییر زیرساخت ها از ظرفیت کامل استان استفاده کنیم و به جایگاه اصلی بازگردیم، ادامه داد: در نشستی با حضور اتحادیه ها و اصناف برای جلوگیری از تبعیض های مالیاتی و اخذ کارشناسی میزان مالیات به رایزنی پرداختیم، هم چنین درمورد مالیات بر ارزش افزوده استنباط ها اشتباه است و مالیات بر ارزش افزوده هیچ آثار مالیاتی برای فعالان اقتصادی ندارد و در نهایت مصرف کننده باید آن را پرداخت کند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: طبق بررسی های آمار در استان اصفهان پدیده خروج فعالان اقتصادی وجود نداشته است، اما ممکن است در یک مقطع زمانی اتفاق افتاده باشد. البته نیاز به بررسی بیشتر دارد. هم چنین آمار میزان فرار مالیاتی در استان اصفهان را ندارم و قطعا شناسایی فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات عادلانه در دستور کار است.

مهدلو با بیان اینکه افرادی که مالیات سال۹۵ آنان قطعی است، با پنج درصد افزایش، آن را به اداره امور مالیاتی استان پرداخت کنند، گفت: بنابراین با این اقدام سازمان امور مالیاتی به بررسی دوباره میزان مالیات آنان نمی پردازد.

وی با بیان اینکه میزان مالیات مقطوع است، تصریح کرد: البته اگر طبق اسناد و مدارک، درآمد مشاغل بیش از ۱۵ درصد نسبت به  میزان مالیات در آن سال باشد، پرونده مالیاتی آن بخش بار دیگر بررسی می شود. هم چنین اگر شخص تصور کند، مالیات اخذ شده، بیش از اندازه است، می تواند بدون استفاده از توافق نامه مالیاتی، اظهارنامه را بر مبنای محاسبات خود ارائه دهد، اما نیاز به بررسی و رسیدگی دوباره است و امکان تایید یا اخذ مقداری دیگر مالیات در بررسی ها وجود دارد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: نخستین نشست خبری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان است و برای فرهنگ سازی مالیاتی در جامعه به همکاری رسانه ها نیازمندیم.

مهدلو با بیان اینکه رسانه ها باید برای اصلاح مسائل، انتقادها را به ما منتقل کنند، افزود: حدود ۷۰ هزار فعال اقتصادی برای ارائه اظهارنامه اقدام نکرده اند و امیدواریم با اطلاع رسانی رسانه ها این امر تحقق شود. در سال ۹۶، ۳۰ درصد از ارائه دهندگان اظهارنامه از مزایای آن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته حدود ۵۶ هزار اظهار نامه مالیاتی ارائه شده است، اضافه کرد: طبق برآورد ۳۰ هزار اظهارنامه می تواند از توافق مالیاتی استفاده کند و به آنان اطلاع رسانی شده است. فعالان اقتصادی گروه سوم با درآمد سالیانه زیر یک میلیار تومان با استفاده از توافق خود اظهاری ۵ درصدی، تنها فرم مربوط به تبصره ماده صد در سایت را پر کنند. بنابراین حدود ۸۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی مشاغل، قطعی شده است و رضایت آنان جلب و آرامش برقرار خواهد شد. التبه بعد می توان به بررسی میزان فرارهای مالیاتی پرداخت.

* پایان خرداد ماه مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی


مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در خرداد ماه اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل باید وضعیت مالی سال 96 خود را مشخص و اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند، گفت: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل به سه گروه تقسیم می شوند و باید تا پایان خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را به در سایت ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه  گروه اول که درآمد سالانه آنان بیش از سه میلیارد تومان، گروه دوم دارای درآمد سالانه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان و گروه سوم با درآمد سالانه زیر یک میلیارد تومان و شامل دو بخش هستند، ادامه داد: بخشی زیر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در آمد سالانه دارند و از توافق نامه تبصره عمومی ماده 100 استفاده می کنند و سالانه سازمان امور مالیاتی با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها مالیات تعدادی از این گروه ها را با توافق و بدون رسیدگی و مقطوع حساب می کنند.

مهدلو افزود: در سال جاری صاحبان مشاغل با مالیات قطعی در سال ۹۵ بدون بررسی با پنج درصد افزایش برای سال، باید مالیات خود را مقطوع کنند و دیگر نیازی به تصحیح اظهارنامه مالیاتی ندارد و تنها باید فرم مربوط به تبصره ماده 100 را تکمیل و از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گروه سوم با درآمد سالانه بیش از ۲۴۰ میلیون تومان، باید اظهار نامه مالیاتی خود را تا پایان خرداد ماه تکمیل و از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی استفاده کنند، اظهار کرد: در سال ۹۶ صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی ۲۱۰ هزار فقره اظهارنامه ثبت کردند و از ۲۱۰ هزار فقره اظهارنامه ۶۲ هزار فقره در چهار چوب تبصره ماده 100 و باقی مانده در گروه های یک، دو و خارج از توافق است.

مدیر امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در روز گذشته ۱۲۷ هزار اظهار نامه ثبت شده است، گفت: گروه نخست ۲ هزار و ۳۶۹ اظهار نامه و گروه دوم سه هزار و ۴۸۷ اظهار نامه و گروه سوم ۱۱۰ هزار فقره اظهارنامه که ۶۴ هزار فقره در چهار چوب خود حسابی و بقیه به صورت عادی و بدون استفاده از توافق نامه است.


* هیچ مالیاتی غیرقانونی اخذ نمی شود

همچنین در این نشست معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اصفهان اظهار کرد: هیچ مالیاتی غیرقانونی اخذ نمی شود. ابطال جواز هر مجموعه اقتصادی، توسط به اتحادیه ها صورت می گیرد.

احمدرضا مدبرنیا افزود: در اجرای تبصره یک ۱۴۶ قانون مالیات های مستقیم، اعطای هر گونه معافیت، مشوق مالیاتی، نرخ صفر صرفا با ارائه اظهار نامه دفاتر و اسناد و مدارک خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشترین افراد در گروه سوم با سه شرط می توانند مالیات خود را قطعی کنند. نخست اینکه در گروه سوم باشند، میزان فروش و خدمات آن در سال ۹۶، ۲۴۰ میلیون تومان باشد و به میزان ۵ درصد افزایش نسبت به مالیات سال ۹۵، مالیات سال ۹۶ قطعی می شود.

* مالیات بر ارزش افزوده آثار مخربی برای فعالان اقتصادی ندارد

همچنین معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اصفهان افزود: فعال اقتصادی باید طرفین معامله و مالیات فصلی را در سامانه ۱۶۹ اعلام کنند. هم چنین تمام فعالان اقتصادی مکلف به اعلام اطلاعات مربوط به خرید و فروش در این سامانه هستند.

سعید مهدی پور تصریح کرد: فعالان اقتصادی در صورت عدم اعلام این آمار، در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دچار مشکل و آثار مالیاتی در ارزش افزوده آن فعال اقتصادی، صفر می شود.

معاون حسابرسی مالیاتی شهرستان های اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای قانون با شفافیت کار و مشخص بودن  اشخاص و فرآیند ها، مشکلی ایجاد نمی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397، کدخبر: 97032913570 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
خوش بحال تون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این برای استان توریستی مثل اصفهان یک عیب بزرگه که راه دیگه ای جز مالیات برای درامد های خودش نداره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین