پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۷۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت‌های کم‌نظیری برای توسعه استان وجود دارد که باید برای استفاده از آنها تلاش کنیم، گفت: همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از تحولات به وجود آمده در این حوزه استفاده کنند.
شعار سال: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت‌های کم‌نظیری برای توسعه استان وجود دارد که باید برای استفاده از آنها تلاش کنیم، گفت: همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از تحولات به وجود آمده در این حوزه استفاده کنند.

 مجید خدابخش در مراسم معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه وضعیت کشور کاملاً متفاوت با دهه‌های گذشته است، افزود: امروز در همه حوزه‌ها با تحولات بزرگی مواجه هستیم که اگر به سازوکار این تحولات آشنا بوده و از ابزارهای متناسب با آن استفاده کنیم برنده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت درآمدهای دولت مشخص است، بخش عمده این درآمدها صرف امور جاری می‌شود و تقریباً پولی برای کارهای عمرانی نمی‌ماند؛ اما در عوض ابزارهایی در اختیار داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم به خیل عظیم منابع دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته به ذهن هیچ‌کس خطور نمی‌کرد که بخش خصوصی بتواند نیروگاه احداث کند یا در پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته باشد، اما امروز این مسأله نه تنها کاملاً پذیرفته شده، بلکه در اجرای اصل 44، خود دولت داوطلبانه بنگاه‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی اظهار داشت: اعتبار عمرانی استان ما در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بود که 50 درصد آن تخصیص یافت؛ در حالی که یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تعهد کرده است که در دو استان جنوبی کشور در چهار سال آینده 14 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که این یکی از نشانه‌های تحول است.

خدابخش با تأکید بر اینکه باید از این تحولات استفاده کنیم، افزود: پیش‌نیاز این امر، آموزش است؛ همه کارکنان و مدیران دستگاه‌ها باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از فرصت‌های عالی و کم‌نظیری که ایجاد شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بروکراسی در سازمان‌ها باعث کندی امور شده است، افزود: در دوره قبلی استانداری، دکتر جبارزاده و تیم مدیریتی ایشان برای دو پروژه مهم و حیاتی شامل آزادراه تبریز- بازرگان و تولید 5هزار مگاوات برق با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی واقعاً زحمات زیادی کشیدند، اما به دلیل نگاه بروکراتیکی که در وزارتخانه‌های مربوطه حاکم بود به نتیجه نرسیدند و این نشان می‌دهد که دستگاه‌های ما از تحولات عقب هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مهندس پورمهدی در مدت تصدی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، خاطرنشان کرد: بنده از ایشان خواستم که در کنار کارهای روزمره و عادی، چند پروژه مهم استان را به صورت دائمی پیگیری کنند و از مهندس رحمتی هم این درخواست را دارم.

وی افزود: مهندس پورمهدی و مهندس رحمتی هر دو از جانبازان سرافراز دفاع مقدس و از مدیران سالم، پاکدست، کاربلد و باتجربه در حوزه عمرانی هستند و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا در پایان دوره مسئولیت، با آرامش خاطر نسبت به اینکه قدم‌های مؤثری برای مردم برداشته‌ایم پست خود را تحویل دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397،کدخبر: 719746 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
واقعا ممنونم دیرانی رو به این جایگاه منصوب می کنید که هنوز با این مفاهیم آشنا نیستن! خنده داره
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باید مردم به سمت سرمایه گذاری در بخش های تلیدی ترغیب بشوند و برای فعالیت در این بازار اموزش ببینند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین