پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: تحریم‌های امریکا ممکن است در سرمایه گذاری‌های جدید نفتی ما خلل بوجود آورد اما در فروش نفت در کوتاه مدت اثرگذار نیست و بازار ما حفظ می‌شود

شعارسال:کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: تحریم‌های امریکا ممکن است در سرمایه گذاری‌های جدید نفتی ما خلل بوجود آورد اما در فروش نفت در کوتاه مدت اثرگذار نیست و بازار ما حفظ می‌شود.

علی اصغر زرگر با بیان اینکه آمریکا با تشویق به افزایش تولید و صادرات به دنبال کاهش قیمت و اشباع بازار است، درباره تاثیرگذاری این درخواست بر اوپک اظهار داشت: در این راستا خواه ناخواه ایران به دنبال این است به عربستان و کشورهای تولیدکننده بقبولاند تولید خود را افزایش ندهند اما واقعیت این است که اوپک تحت سیطره تولیدکنندگان عمده مثل عربستان است که با ایران هم خصومت دارند و احتمالا زورش به آنها نرسد که عرضه را ثابت نگه دارند. گرچه این را نیز باید در نظر داشت که آمریکا در آینده صادرکننده نفت خواهد بود اما فعلا و در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: خیلی از کشورها مثل عربستان و روسیه اقتصادشان را بر مدار بالاتری از قیمت نفت بسته‌اند و حاضر نیستند عرضه را افزایش دهند تا قیمت نفت‌ها همچنان افزایش پیدا کند.

این کارشناس اقتصاد سیاسی با اشاره به آینده صادرات نفت ایران بیان کرد: آینده صادرات ایران بستگی به مذاکرات با اروپا دارد که یکی از تضمین‌ها مسئله خرید نفت ایران است،بسیاری از خریداران قول همکاری با ما داده‌اند، بنابراین این امکان وجود دارد که ما در همین سقف صادرات نفت‌مان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه احتمالا ایران توان حفظ بازار نفت خود را خواهد داشت، افزود: تحریم‌های امریکا ممکن است در سرمایه گذاری‌های جدید نفتی ما خلل بوجود آورد اما در فروش نفت در کوتاه مدت اثرگذار نیست و بازار ما حفظ می‌شود مگر اینکه قیمت نفت پایین بیاید.

زرگر سوآپ را راهکاری برای زمان محدودیت فروش نفت عنوان کرد و گفت: سوآپ می‌تواند پوششی برای زمان ایجاد اشکال در فروش نفت باشد، این همان معامله‌ای است که ما با عراقی‌ها داشتیم و زمانی که این کشور در تحریم نفت در برابر غذا بود ما بخشی از نفت عراق را صادر می‌کردیم، بنابراین اگر با کمبود بازار و عدم صادرات مواجه شدیم می‌توانیم از این روش برای فروش استفاده کنیم.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 31 خرداد97، کد خبر: 635848،www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
ایران باید اقتصاد خودش رو از نفتی بودن هرچه سریع تر خارج کنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین