پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۶۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
براساس تفاهم اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور، برخی از صاحبان مشاغل مشمول پرداخت مالیات مقطوع هستند که شرط بهره‌مندی از این تسیهلات ارائه اظهارنامه عملکرد در موعد مقرر است.

شعار سالگروه سوم مشاغل طبق قانون مالیات‌های مستقیم برای پرداخت مالیات عملکرد سال 1396 با سازمان امور مالیاتی توافق کردند.

براساس این توافق که برحسب تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم انجام شد، مالیات عملکرد این سال گروه سوم مشاغل 5 درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 1395 افزایش خواهد یافت.

با این وجود صاحبان مشاغل باید توجه داشته باشند، برای آنکه مشمول بهره‌مندی از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم شوند، باید به وظایف و تعهدات خود برابر قانون عمل کنند.

بنا به اختیارات حاصل از مفاد تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم، به منظور تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی، ترویج فرهنگ خوداظهاری مالیات و تسهیل و تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی صاحبان مشاغل، سازمان امور مالیاتی کشور آن دسته از صاحبان مشاغل گروه سوم ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم که مجموع فروش کالا و خدمات آنان برای سال 1396 حداکثر مبلغ 2.400.000.000 ریال باشد را از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مذکور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی، معاف کرده و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول می‌کند.

نحوه تعیین مالیات و پرداخت آن

میزان مالیات عملکرد سال 1396 برای صاحبان مشاغل گروه سوم که دارای شرایط فوق‌الذکر باشند، با افزایش 5 درصد نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 1395 به صورت مقطوع تعیین و مبلغ آن برای مودیانی که امکان پرداخت یکجا، تا پایان خرداد ماه را ندارند، حداکثر تا 4 ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

برای بهره‌گیری از این تسهیلات، مودیان باید تقاضای خود را در همان مهلت تسلیم اظهارنامه با تکمیل فرم مربوط در سامانه تسلیم اظهارنامه الکترونیکی به نشانی tax.gov.ir به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و فرم رسید دریافت کند. عدم پرداخت به موقع مالیات با اقساط، مشمول جرایم موضوع ماده 190 قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود.

مودیانی که مالیات عملکرد سال 1395 آنها حسب مورد با اعمال مقررات موضوع مواد 137، 165 و 172 قانون مالیاتهای مستقیم، محاسبه شده و یا به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی، بدون اعمال معافیت موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم محاسبه شده و یا در طی سال 1395 به صورت کامل فعالیت نداشته‌اند، ابتدا باید مالیات سال 1395 آنها بدون رعایت موارد مذکور محاسبه و سپس مبنای رشد مورد نظر (5 درصد) قرار گیرد.

موارد عدم امکان استفاده از تسهیلات موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم برای مالیات عملکرد سال 1396

1-مودیانی که فرم مربوط به استفاده از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم را در مهلت مقرر قانونی 31/03/1397 به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم ننمایند و یا پس از تسلیم فرم مذکور، نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه اقدام نمایند.

2- مودیانی که متقاضی اعمال مقررات قانونی راجع به کسر وجوه از درآمد مشمول مالیات خود از جمله مفاد مواد 1137 165و 172 قانون مالیات‌های مستقیم در مورد درآمد عملکرد سال 1396 هستند.

برای بهره مندی از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، آخرین اقدام مودی ملاک عمل است. بنابراین چنانچه مودیان مشمول این تسهیلات، پیش از این نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کرده‌اند، می توانند تا پایان خرداد ماه سال جاری31/03/1397 با مراجعه مجدد به وب‌گاه سازمان امور مالیاتی کشور و تکمیل و ارسال فرم مربوط، از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

 به غیر از امروز مودیان مالیاتی حقیقی 3 روز فرصت دارند اظهارنامه خود را ارائه دهند، البته مودیان شهر تهران تا دوم تیرماه می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه عملکرد خود اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 31 خرداد 97، کدمطلب: 13970328000198، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
ادم اگه بدونه خیلی از اقایان در خیلی از مراکز مالیت میدن نمیسوزه! میره خودش مالیاتشو میده ولی اینطور نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین