پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
یکی از مراجع تقلید گفت: ملتی که به خدا و ثقلین متصل شوند، دیگر به غرب و شرق نیاز نخواهند داشت و در واقع ملتی خواهد بود که شرق و غرب به آنها محتاج می‌شود.

شعار سال: آیتالله عبدالله جوادی آملی در دیدار با جمعی از علمای برجسته سنی و شیعه انگلستان، با اشاره به کیفیت نزول قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن، یکی از ثقلینی است که از سوی پیامبر (ص) در میان ما به ودیعه نهاده شده است.

وی افزود: قرآن کریم از سوی خداوند بر ما نازل شده است؛ البته باران نیز نازل می‌شود، ولی نزول باران در واقع افتاده شدن است، در حالی که نزول قرآن در واقع آویختن قرآن کریم است.

وی بیان کرد: این آویخته شدن نیز به این معنی است که این حبل و طناب الهی دارای دو کارکرد است که نخستین آن نجات دهنده از سقوط و دومین خصلت آن، بالابردن بندگان است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: خداوند متعال ما را به چنگ زدن به این ریسمان امر کرده، ولی چنگ زدن باید با قرب الی‌الله همراه باشد، زیرا اگر از این طناب بالا برویم به این قرب نیز خواهیم رسید.

وی افزود: ملتی که به خدا و ثقلین متصل شوند، دیگر به غرب و شرق نیاز نخواهند داشت و در واقع ملتی خواهد بود که شرق و غرب به آنها محتاج می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: علم واقعی و اسلامی، علم لدنی است و علمی که در حوزه و دانشگاه با استاد و شاگرد تحصیل می‌شود علم مدرسه‌ای و مکتبی است و نهایت ندارد؛ در واقع اگر کسی به علم خدایی رسید علم را در دست خود دارد و به مقام علی حکیم میرسد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: اگر علم حوزوی و دانشگاهی بخواهد به همه چیز محیط شود، باید به این علم لدنی متصل شود؛ علم لدنی است که موجب ایجاد قرب نزد خدا می‌شود.

وی گفت: کسی که به قرب خدا می‌رسد در واقع باید به او اقتدا کرد و کسانی که به این قرب نرسیدند نمی‌توانند مقتدای حقیقی مردم باشند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه انبیای الهی مردم را به توحید دعوت کردند افزود: هیچ کدام از آنها، چیزی غیر از کلام نبی بعد و قبل از خود بیان نکردند و همه مردم و جوامع را به یک نقطه متصل کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ امروز مسلمانان آن است که همه آنها یک برداشت از قرآن دارند و این برداشت را برداشت حقیقی می‌دانند چون به علم لدنی نرسیده و از کسانی که این علم را دارند نیز این علم را بر نگرفته‌اند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: اگر این تقریب را از منبع علم لدنی بجوییم تقریب آسان خواهند بود؛ در همین ارتباط قرآن بیان میکند که برخی از مسلمانان در شرک به سر میبرند، زیرا مشکل آنها نیز همین مسئله است که در کنار نام دین به دنبال برجسته کردن نام، گروه و قبیله خود هستند.

وی بیان کرد: قرآن بیان می‌کند که این افراد در یک نوع شرک رقیق به سر می‌برند و راه رسیدن به تقریب اصیل این است که از این شرک رقیق نجات پیدا کنیم و اگر به این توحید برسیم، دیگر جایی برای سلفیها و این همه کشتار و جنایت باقی نمیماند.

این مفسر قرآن کریم بهترین اسلوب تفسیر قرآن را الگوی اهل بیت(ع) دانست و گفت: قرآن خود را تعریف و تفسیر می‌کند و به همین خاطر، باید ابتدا قرآن را به خوبی مطالعه کرد و سپس نکات کلیدی را استخراج کرد و با هماهنگ سازی این عناصر به این نتیجه می‌رسیم که چه انعطافی در این بین دیده می‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 155323:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین