پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شرکت کردن دانش‌آموزان و دانشجویان در مسابقات ربوکاپ فرمایشات مقام معظم رهبری عملی و بنیه علمی کشور در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تقویت می‌شود.

شعار سال: ابراهیم واشقانی فراهانی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ عنوان کرد: برگزاری این نوع مسابقات و جشنواره ها دارای ارزش ها و نکات مثبتی برای جامعه علمی کشور است.

وی با بیان اینکه نفس رقابت‌پذیری پسندیده است و پسندیده‌ترین رقابت، رقابت علمی است، افزود: حسادت در همه زمینه ها ناپسندیده انگاشته شده، مگر در زمینه کسب علم.

واشقانی فراهانی ادامه داد: اجرای چنین برنامه هایی این زمینه را فراهم می کند تا فرزندان ایران زمین از سطح دبستان تا بالاترین مقطع تحصیلات تکمیلی بزرگترین عامل موفقیت که همان انگیزه، خلاقیت و نوآوری است در وجود آنها به منصه ظهور برسد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علم رباتیک از علوم مورد تاکید است، اظهار کرد: با هم افزایی بیشتر در این علم می توان شاهد تولید محصول و ایجاد دانش جدید در حوزه رباتیک شد.

وی تاکید کرد: ضروری است که زمینه های تخصصی مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه‌نویسی و... کنار هم قرار بگیرند تا محققان کشور بتوانند محصولی را به واسطه این علوم تولید کنند.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی اعتماد به نفس در محققان، دانشجویان و دانش آموزان ایجاد می شود که این اعتماد به نفس نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، با شرکت کردن دانش آموزان و دانشجویان در چنین مسابقاتی فرمایشات رهبری عملی خواهد شد و بنیه علمی در سطح منطقه ای و بین المللی تقویت می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 17 فروردین 1395، کد مطلب: 3590906: آدرس سایت: www.mehrnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین