پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 10
کد خبر: ۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید بازتعریفی از رفتارهای حضرت زهرا (س) در آموزش و پرورش داشته باشیم، گفت: تعارض بین خانواده و مدرسه آثار مخرب در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد می کند.
شعارسال: علی اصغر فانی در همایش یاس مهربانی که به مناسبت بزرگداشت روز زن در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری حجاب برگزار شد، با اشاره به نقش خانواده در تربیت گفت: سند تحول بنیادین، ۴ عامل اساسی و بسیار مهم خانواده، حاکمیت، رسانه و نهادها و سایر سازمان های غیر دولتی را از ارکان تربیت در عصر معاصر ذکر کرده است.

وی افزود: حاکمیت از طریق مدرسه در تربیت فرزندان کشور نقش دارد و خانواده، رسانه و نهادهای غیردولتی نیز تاثیر عمده ای در تربیت نسل دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تربیت در آموزش و پرورش رسمی نیازمند مشارکت والدین و خانواده ها است. اگر خانواده ها همراه نظام تعلیم و تربیت رسمی نباشند، تربیتی شکل نمی گیرد و اگر تعارضی میان خانواده و مدرسه وجود داشته باشد، آثار مخربی در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد می کند.

فانی تاکید کرد: آموزش و پرورش بدون حضور فعال خانواده ها قادر به تعلیم و تربیت نیست و نقش مادران در تربیت فرزندان منحصر به فرد است که در متون اسلامی و تربیت جهانی به این نکته مهم نیز اشاره شده است.

وی با بیان اینکه شخصیت فرزند تا ۷ سالگی شکل می گیرد، گفت: این مادر و خانواده است که نقش اصلی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد.

وی با اشاره به اهمیت پیش دبستانی و دبستان بیان کرد: همکاران فرهنگی به عنوان مربی و معلم در شکل گیری شخصیت نسل آینده و تربیت ایران اسلامی نقشی جدی دارند. از این منظر شخصیت و تلاش های همکاران ما بی نظیر است.

فانی آموزش دختران را پراهمیت دانست و گفت: یکی از شاخص هایی که در دنیا آموزش را با آن می سنجند، آموزش دختران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه مسئولین، وضعیت خوبی در سطح سواد دختران به وجود آمد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید شخصیت حضرت زهرا (س) معاصرسازی شود و بنده از همکارانم در سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت پرورشی و فرهنگی و امور زنان درخواست دارم تا نسبت به معاصرسازی شخصیت حضرت زهرا (س) اقدام کند.

وی ادامه داد: باید بازتعریفی از رفتارهای فاطمه زهرا (س) در آموزش ارائه دهیم.

وی در پایان به توانمندسازی و استفاده از پتانسیل زنان فرهنگی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ سه شنبه 17 فروردین 1395، کدمطلب: 3590988، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین