پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه‌های تسلیحاتی، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح‌های مختلف را مورد توجه قرار داده است.

شعارسال: کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.

سردار دهقان در مراسم افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید گفت: با ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند و روزآمد دفاعی، پشتوانه‌ای مطمئن برای صنایع دفاعی خواهیم داشت.

وی افزود: وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه‌های تسلیحاتی، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح‌های مختلف را مورد توجه قرار داده و دستیابی به دانش فنی تولید مواد منفجره اکتوژن و محصولات ترکیبی آن را در دستور کار قرار داده است.

دهقان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ابتدای سال گفت: ایشان فرمودند آمریکایی‌ها با سه ابزار تبلیغات، ‌نفوذ و تهدید قصد مقابله با ما را دارند.

وی افزود: آن‌ها با تبلیغات سعی می‌کنند ایران را به عنوان عامل ناامنی، ‌بی‌ثبات کننده کشورهای منطقه و حتی اقدام خودشان یعنی تربیت تروریست و سازماندهی آن‌ها معرفی کنند.

دهقان گفت: آمریکایی‌ها همواره در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حال مقابله با ما هستند و بر این اساس کشورهای منطقه نیز به دنبال افزایش توان دفاعی خواهند بود و منطقه به بازاری برای سلاح‌های غربی تبدیل شده است. از این رو ما باید در حوزه آمادگی در پی تأمین منافع باشیم.

وزیر دفاع ادامه داد: غربی‌ها در حال حاضر هم شرایطی را به وجود آورده‌اند تا هیچ کشوری صاحب دانش فنی به ما کمک نکند. ما در صنایع دفاعی باید به دنبال آن باشیم تا زیرساخت‌های دفاعی را تقویت کنیم و وابستگی را کاهش بدهیم و از صنعت بومی بهره‌مند شویم.

وی افزود: نباید اینگونه باشد تا در روزی که قرار است مصافی صورت بگیرد بر اثر غفلت گذشته گرفتار شویم.

وزیر دفاع گفت: آنچه که امروز به بهره‌برداری رسیده نشان از عزم و اراده متخصصان کشورمان بود و این پیام را دارد که اگر روزی می‌گفتیم ما می‌توانیم امروز می‌توان گفت، توانستیم که البته این آغاز راه است.

دهقان افزود: باید باور کنیم می‌توانیم و به دنیا بگوییم که حرکت مذبوحانه تحریم مانع از اقدامات ما نمی‌شود بلکه ما را امیدوار می‌کند تا حرکت پرشتابی داشته باشیم.

وی گفت: از طرفی فرزندان این ملت همواره تحرکات دشمن را رصد و با بکارگیری ظرفیت‌ها نیازها را در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌کنند.

دهقان افزود: این اقدام نقطه آغازی است برای برداشتن گام‌های بلندتر به منظور تضمین امنیت ملی.

مواد منفجره اکتوژنoctogen)) محصولی راهبردی است که در انواع سلاح‌های موشکی بالستیک، کروز، پدافند هوایی، تسلیحات ضدزره و دریایی کاربرد دارد و موجب افزایش کارآیی و اثربخشی آن‌ها می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 18 فروردین 1395، کدمطلب: 94440 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین