پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
حزب حاکم ایسلند اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور به دنبال افشای اسناد موسوم به پاناما که از پول‌شویی و فرار مالیاتی افراد مختلفی از جمله رهبران سیاسی دولت‌های جهان خبر می‌دهد، استعفا خواهد داد.

شعارسال: به نقل از رویترز، دیوید گونلاکسون، نخست‌وزیر ایسلند، اولین مقام سیاسی در دنیا است که گرفتار افشاگری‌های روزنامه آلمانی زد دویچه سایتونگ از اقدامات مربوط به شرکت پانامایی موساک فونسکا می‌شود.

این شرکت، با انتقال سرمایه‌های 2.5 میلیون نفر در دنیا از جمله رهبران سیاسی به کشورهای موسوم به بهشت مالیاتی و همچنین اقدام به پولشویی از طرف آنها، این سرمایه‌ها را چنگ قوانین سخت‌گیرانه دولت‌ها نجات داده است.

با انتشار این اسناد که نشان می‌داد نخست‌وزیر ایسلند و اعضای خانواده‌اش از امکانات شرکت پانامایی برای دور زدن قوانین مالیاتی این کشور و اتحادیه اروپا استفاده کرده‌اند، اعتراض‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف ایلسند برپا شده بود. احزاب مخالف نیز خواستار برکناری گونلاکسون شده بودند.

سیگوردور اینگی، معاون حزب حاکم «ترقی» گفته که به احزاب ائتلافی در دولت اطلاع داده که او قرار است جانشین نخست‌وزیر کنونی شود. اما هنوز احزاب ائتلافی پاسخی به این درخواست نداده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 18فروردین1395، کدخبر: 94332: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین