پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۸۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷
رئیس دادگاه های انقلاب تهران از صدور حکم حبس برای متهمان پرونده آتش زدن مسجد و باشگاه فرهنگی ورزشی در تهران، فدراسیون فوتبال و ساختمان خبر ورزشی خبر داد.

شعارسال: حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در خصوص اتهام این افراد توضیح داد: سال گذشته چندین اقدام ضد امنیتی همچون آتش زدن مسجد، باشگاه فرهنگی ورزشی، فدراسیون فوتبال و ساختمان خبر ورزشی به وقوع پیوست.

وی گفت: همزمان با وقوع این حوادث، دو پرونده برای پیگیری تشکیل و به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران درباره پرونده آتش زدن مسجد جوادالائمه افزود: در این پرونده دو متهم اقدام به آتش زدن و شکستن شیشه‌های این مسجد در تهرانپارس کرده بودند که حکم حبس آنها صادر شده است.

وی همچنین گفت: پرونده دیگری که در دادگاه انقلاب پیگیری شد مربوط به آتش زدن باشگاه فرهنگی ورزشی، فدراسیون فوتبال و ساختمان خبر ورزشی است و این پرونده هم دو متهم دارد که محکوم به حبس شده اند.

غضنفرآبادی تصریح کرد: احکام متهمان این دو پرونده 3، 5 ، 6 و 10 سال حبس است که البته احکام صادره قابل تجدیدنظرخواهی در مراجع قضایی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده است این افراد تحت تاثیر کدام گروه‌های معاند اقدام به این حرکت کرده‌اند؟ گفت: متهمان تحت تاثیر القائات یکی از گروه‌های معاند دست به این اقدامات زده‌اند و در اظهارات خود اعلام کرده‌اند در ابتدا تحت عنوان یادگیری مباحث عرفانی وارد این گروهها شده‌اند و پس از آنکه جریان به انحراف کشیده شده است، نتوانسته‌اند خودشان را نجات دهند.

رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران افزود: در حال حاضر برخی گروه‌های معاند از ناحیه استکبار و اسرائیل حمایت می‌شوند و شبکه‌هایی را در فضاهای مجازی به راه انداخته‌اند که پشت این جریان افرادی دست به اقداماتی جهت مخالفت با اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) می‌زنند.

غضنفرآبادی افزود: مردم و به ویژه جوانان باید برای ورود به گروه‌ها با دقت بیشتری اقدام کنند تا خدای ناکرده تحت تاثیر القائات و فریب‌های دشمن قرار نگیرند.

وی گفت : مردم مطمئن باشند که چیزی از چشم نیروهای امنیتی مخفی نمی‌ماند و هر کسی که امنیت را مخدوش کند حتما مجازات می‌شود.

رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران تاکید کرد: اگر از این پس شاهد تکرار حوادثی از این دست باشیم، مجازات هم شدیدتر می‌شود و حتی در حد اعدام خواهد بود.

آذرماه سال گذشته افرادی مرتبط به یک گروه فریب خورده تحت عنوان "ری استارت" در اقدامی ضد امنیتی مسجد جوادالائمه در تهرانپارس، باشگاه ورزشی، دفتر یک روزنامه ورزشی و فدراسیون فوتبال را به آتش کشیدند که با پیگیری پلیس دستگیر شدند و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 13 تیر 1397، کد خبر: 402256 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا طرف اومده با خودش چه فکری کرده اخه؟ با یه طرح مسخره تو ایران اونم از طریق یه شبکه ماهواره ای خواسته تو ایران اشوب کنه؟ زهی خیال باطل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
به نظر من بهتر بود این هارو اعدام میکردند ؛ مجازات این ها بیشتر از این حرف ها ست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
فقط حبس؟باید با شلاق زدن اینها درس عبرتی شود برای باقی متخلفین
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
اینگونه متهم ها باید به اشد مجازات محکوم شوند تا درس عبرتی شود برای بقیه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین