پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تنها در زمان ساخت‌وساز و نوسازی یک ملک می‌تواند برای سرشماری درختان ملک اقدام کند، گفت: اگر شخصی باغی را تخریب کند برابر تبصره یک ماده 6 قانون ملک او به نفع عموم مصادره می‌شود.

شعار سال: مجتبی عبداللهی در حاشیه دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از بین رفتن درختان باغ دروس طی سال‌های اخیر به معنی ضعف شهرداری در نظارت بر فضای سبز نیست، گفت: شهرداری نمی‌تواند هرچندماه یکبار به خانه مردم سرک بکشد و درختان باغ‌های مردم را سرشماری کند. ما تنها زمانی می‌توانیم درختان یک باغ را سرشماری کنیم که صاحب آن باغ قصد ساخت و ساز یا بازسازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر ملکی تحت عنوان باغ شناسایی شود به 30 درصد از آن فضای ساخت و ساز داده می‌شود، عنوان کرد: اگر به یک مکانی رای فضای سبز داده شود، آن مکان تا ابد فضای سبز باقی می‌ماند و امکان تغییر کاربری ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه طبق قانون اگر باغی در حین ساخت‌وساز یا پس از آن تغییر کاربری داده شود و درختانش تخریب شوند برابر تبصره یک ماده 6 قانون شهرداری آن ملک زیرنظر قوه‌قضاییه به نفع عموم تملک می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: اگر تخریب گسترده نباشد مالک طبق قانون جریمه مالی می‌شود و براساس آن موظف است دو برابر تعداد درخت‌هایی که قطع کرده است درخت بکارد.

وی در خصوص جریمه نقدی توضیح داد: براساس مصوبه شورای شهر در دوره قبلی به ازای هر یک سانت تنه درخت، شخص متخلف 300 هزار تومان جریمه می‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 94221:www. ana. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین