پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۹۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
رییس فراکسیون مفاسد اقتصادی مجلس، بر لزوم اعلام لیست کامل واردکنندگان غیرقانونی خودرو تاکید کرد.

شعارسال: امیر خجسته با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حوزه واردات خودرو، گفت: خودرو پرنده نیست که از آسمان آمده و گمرک‌ها نتوانند ورود آن را کنترل کنند، بلکه این خودرو‌ها از مبادی رسمی وارد کشور شده و وزیر صنعت نیز به واردات ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو اعتراف کرده است، در حالی که در ابتدای افشاء تاکید داشتند که این موضوع صحیح نیست.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از رییس جمهور درخواست شده که لیست واردات و واردکنندگان خودرو‌های غیرقانونی و قاچاق اعلام شود، افزود: اسامی بخشی از این افراد اعلام شده است؛ اما نام برخی را حذف کرده اند که براساس گزارش‌های دریافتی اسامی برخی آقازاده از این لیست حذف شده است.

در سال جدید نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار LC باز شده است

وی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی این موضوع است که اگر لیست کامل اعلام نشود لیست کامل را به دست آورده و اعلام کند، لذا باید شفاف اسامی آقازاده‌های متخلف و تبانی کنندگان به مردم اعلام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال جدید نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار LC باز شده است، یادآور شد: و بسیاری از LC‌ها ثبت سفارش صوری صورت گرفته و در بسیاری از موارد کالا وارد کشور نشده است، لذا باید لیست این افراد متخلف باید به مردم اعلام شود.

باید مشخص شود که این LC‌ها کجا رفته است

وی افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و همچنین بانک مرکزی نمی‌توانند هرگونه که می‌خواهند رفتار کنند و مجلس تا آخر محکم پای شفافیت ایستاده و هیچ موضوعی در کشور نباید پنهان و بدون شفافیت باشد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مشخص شود که این LC‌ها کجا رفته است، تصریح کرد: در آینده ممکن است کشور با خطر نبود کالا و اقلام مواجه شود چراکه این اجناسی که برای آن LC باز شده وارد کشور نمی‌شود و کالا‌هایی که از گمرک وارد شده احتکار می‌شود، چرا ۳۰ دستگاه نظارتی روی این موضوع نظارت نمی‌کنند؟.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 15تیر1397، کدخبر: 695623: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
این آقازاده ها دارند اقتصاد ایران را به گند میکشند ؛ کاش میشد نام های اون ها هم در این لیست ببینیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین