پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
آن‌چه مردم از مسئولان استانی که به این موضوع بی‌ توجه عمل می‌کنند بررسی موضوع به‌صورت علمی و ارائه پاسخی منطقی و شفاف است که به نظر خواسته زیادی نیست.

شعار سال: نزدیک به شش ماه از اظهار نظر ابراهیم حق شناس معاون برنامه ریزی و پشتیبانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی می‌گذرد که در گفت‌ و‌گو با رسانه‌ها عنوان داشت"عجیب‌تر از همه این‌ها تماسی بود که از ایلام با ما گرفته شد، مدیریت بحران آنجا اعلام کرد که مردم وحشت زیادی دارند و در شهر سرابله صداهای عجیبی شنیده می‌شود که شبه انفجار است. به آن منطقه رفتیم و مردم گفتند که این صدا‌ها در زمان زلزله شروع شده و ادامه نیز پیدا کرده است و سوال این بود که چرا این پس‌لرزه‌ها شبه انفجار ایجاد کرده است. وقتی به منطقه رفتیم متوجه شدیم در این منطقه بخشی از شهر روی لغزش قدیمی به صورت صفحه‌ای سنگین ساخته شده است. چهار ایستگاه لرزه‌نگاری در این مناطق ثبت کردیم و صدا‌ها را شنیدیم. شبی را در این منطقه به صبح رساندیم که صدای خش‌خش سنگ‌ها که به حرکت درآمده بودند به وضوع شنیده می‌شد، اما این صدایی نبود که مردم از آن حرف می‌زدند.

وی افزود: صدای انفجار را در ساعت 4 عصر در زمان جلسه‌ با فرمانداری شنیدیم و واقعا شبه انفجار بود. در آن منطقه ترک‌هایی روی دیوار‌ها مشاهده شد چیزی که عجیب بود، نتیجه داده‌های دستگاه‌های لرزه‌نگار بود. نویز پس‌زمینه منطقه مورد بررسی قرار گرفت و نکته جالب نگاشت‌هایی بود که بر اثر صدای خش خش و صدای انفجار ثبت شده بود و این دو از لحاظ محتوای فرکانسی واقعا متفاوت بودند".

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در آن زمان نوید بررسی مسئله و اعلام نتیجه را داد اما این نتیجه به محاق رفت و آن‌چه برای شهرستان سرابله و شهروندان نگران آن ماند ادامه سریال صداهای شبیه انفجار است که هراز چند گاهی مسئولان استانی را به واکنش و قول پیگیری وا می‌دارد و بعد از چندروز وعده داده شده مجدد به فراموشی سپرده می‌شود.

باقری شهروند سرابله‌ای در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: شش ماه است آسایش نداریم و زن وبچه ما با استرس سر بر زمین می‌گذارند و کسی نیست پاسخ قانع کننده به مردم بدهد که علت صداهای انفجاری در دل زمین چیست؟

وی ادامه داد و گفت: گویا شفافیت در بیان مسئولان استان ایلام جایی ندارد و به آن‌چه رخ می‌دهد بی تفاوت هستند و برایشان مهم نیست که مردم این شهرستان با استرس زندگی می‌کنند.

فرهادی شهروند دیگر سرابله‌ای نیز در گفت و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: هرشب صدای انفجار از دل زمین به وضوح شنیده می‌شود و در شش ماه گذشته ولی گویا خواسته مردم برای مسئولان ایلامی بی ارزش است که حتی ازاطلاع رسانی دقیقی از موضوع برای مردم ندارند.

وی در ادامه گفت: مسئولان استان هرروز در تهران با وزیر وکیل ملاقات و عکس سلفی می‌گیرند ولی در فکر پیگیری مهم‌ترین مسئله یک شهرستان نیستند.

فرهادی گفت: از مسئولان انتظار شفافیت و بررسی علمی موضوع را داریم.

حجت السلام احمد امرایی اظهار داشت: ادامه این وضعیت برای مردم شهرستان سرابله و شهر" سرابله" غیر قابل تحمل شده است.

امام جمعه سرابله گفت: چند تیم زلزله شناسی به این شهرستان آمدند و موضوع را بررسی کردند اما نتیجه‌ای به مردم ندادند.

وی از مسئولان استان خواست و گفت: برای این موضوع چاره اندیشی کنید و پیش از این موجب آزار مردم نشوید.

 آن‌چه مردم از مسئولان استانی که به این موضوع بی‌ توجه عمل می‌کنند بررسی موضوع به‌صورت علمی و ارائه پاسخی منطقی و شفاف است که به نظر خواسته زیادی نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 16تیر 97، کدمطلب: 1769199، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین