پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
عدم توجه به مشکلات بهداشتی در جنوب شهر دهلران شرایط زندگی برای ساکنان این منطقه را سخت کرده و با وجود انباشت زباله در این منطقه سلامت آنها با خطر مواجه شده است.

شعار سال: عدم رسیدگی و توجه مسئولان به جنوب شهر دهلران سبب شده مشکلات بهداشتی زیادی در این منطقه بوجود آید و متاسفانه انباشت زباله و نخاله های ساختمانی و از طرفی تالاب های فاضلاب در حاشیه شهر سبب شده سلامت اکثر آنها با خطر مواجه شود.

بیماری سالک یکی از شایعه ترین مشکلات بهداشتی جنوب شهر دهلران است که متاسفانه بر اثر نیش پشه سالک تا پایان زندگی در صورت کودکان وحتی بزرگسالان خود نمایی می کند، هر چند اقدامات مقطعی از سوی مسئولان برای جنوب شهر دهلران صورت گرفته است ولی باتوجه به شروع فصل گرما و انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در جنوب شهر می طلبد مسئولان شهرستان برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

شهرداری قبل از فصل گرما مشکل جنوب شهر دهلران را حل کند

فرماندار دهلران در این زمینه گفت: سلامت شهروندان یکی از اولویت‌های کارگروه پسماند شهرستان است.

سید حسینعلی موسوی در گفتگو با مهر اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما همه دستگاه های عضو کارگروه پسماند به خصوص شهرداری در اجرایی شدن مصوبات که در خصوص جنوب شهر است، موظف به اجرا هستند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات جنوب شهر دهلران بیماری سالک است که این بیماری به خاطر وجود انباشت زباله و نخاله های ساختمانی است.

فرماندار دهلران عنوان کرد: خوشبختانه به خاطر اقدامات صورت گرفته در جنوب شهر ما شاهد کاهش بیماری سالک در شهرستان بودم و امسال نیز شهرداری باید قبل از شروع فصل گرما باید نسبت به پاکسازی جنوب شهر اقدام کند.

موسوی بیان داشت: اجرایی شدن مصوبات کارگروه پسماند شهرستان باید عملی شوند و شبکه بهداشت، محیط زیست و شهرداری باید اقدامات جدی برای جنوب شهر دهلران در دستور کار خود قرار بدهند.

مصوبات کارگروه پسماند شهرستان اجرایی شود

دبیر کارگروه پسماند شهرستان دهلران هم گفت: متاسفانه انباشت زباله و نخاله های ساختمانی مشکلات عدیده ای برای مردم جنوب شهر و محیط زیست به وجود آورده است.

علیرضا نصوری در گفتگو با مهر بیان داشت: شهرداری دهلران در سنوات گذشته به صورت مقطعی اقداماتی در راستای پاکسازی زباله ها ونخاله های جنوب شهر دهلران انجام داده است ولی در یک سال گذشته جنوب شهر دهلران به حال خود رها شده است.

وی بیان داشت: با توجه به حجم مشکلاتی که در جنوب شهر وجود دارد کار به صورت مقطعی قابل قبول نیست و شهرداری باید مصوبات کار گروه پسماند را اجرایی کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دهلران بیان داشت: اکثر جلسات ستاد پسماند مصوبه‌ای در خصوص جنوب شهر دارد ولی تاکنون هیچ یک از آنها اجرایی نشده است.

دبیر کارگروه پسماند شهرستان دهلران گفت: همه مصوبات جلسات کارگروه پسماند لازم اجراست، همه دستگاه‌های عضو کارگروه باید به اجرایی شدن مصوبات توجه ویژه ای داشته باشند.

معضلات زیست محیطی جنوب شهر دهلران زیاد است

وی بیان داشت: خارج از مصوبات کارگروه پسماند در خصوص مشکلات جنوب شهر با شهرداری دهلران مکاتباتی صورت گرفته است ولی متاسفانه شهرداری تا به امروز اقدامی در این راستا انجام نداده است.

دبیر کارگروه پسماند شهرستان دهلران تصریح کرد: در این راستا ما پیگیری هایی در دستور کار خود داریم و امیدواریم همه دستگاه‌های عضوکارگروه پسماند به خصوص شهرداری، شبکه بهداشت، آب و فاضلاب اقدامات موثری در این راستا انجام دهند.

نصوری بیان داشت: اگر شهرداری مصوبات کارگروه پسماند شهرستان به خصوص جنوب شهر را اجرا نکند، از طریق مجاری قانونی و دادستانی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سلامت شهروندان تهدید می شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران هم گفت: در بازدید میدانی که از جنوب شهر دهلران داشته ایم انباشت زباله و نخاله های ساختمانی سلامت شهروندان را تهدید می کند .

اسداله مهاجر در گفتگو با مهر گفت: متاسفانه شهرداری مصوبات کمیته پسماند را اجرایی نمی کند.

وی بیان داشت: در خصوص مشکلات جنوب شهر دهلران باتوجه با بیماری سالک جلساتی با شهرداری برگذار شده است ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

مهاجر گفت: اگر روند پاکسازی وجمع آوری زباله ها ونخاله های جنوب شهر در دستور کار شهرداری دهلران قرار نگیرد قطعا ما سال جاری شاهد افزایش بیماری سالک در شهرستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: زمانی در خصوص سلامت جامعه ما موفق هستیم که علاوه بر شبکه بهداشت و درمان، ادارت شهر و همه شهروندان پای کار بیایند.

عدم طراحی سیستم فاضلاب شهری در جنوب شهر دهلران

شهردار دهلران هم در این زمینه گفت: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری دهلران در جنوب شهر دهلران جلوگیری از ساخت سازهای غیرمجاز بوده است.

عیسی رضایی در گفتگو با مهر عنوان کرد: یکی از مشکلات عدیده جنوب شهر دهلران ساخت سازهای غیر مجاز بوده که با همکاری دادستان و نیروی انتطامی ما در این راستا اقدامات موثری انجام داده ایم.

رضایی اظهار داشت: عدم طرحی سیستم فاضلاب در جنوب شهر سبب شده زباله های شمال شهر در جنوب انباشته شوند و مشکلاتی برای مردم جنوب شهر به وجود بیاید.

شهردار دهلران گفت: در سال گذشته اقدامات بسیار موثری در راستای جمع‌آوری پاکسازی و نخاله و زباله های جنوب شهردهلران در دستور کار شهرداری دهلران قرار گرفت به طوری که همه زباله ونخاله ها جمع آوری شدند.

رضایی اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمات رسان شهری تلاش و جدیت قابل قبولی در راستای نظافت شهری انجام داده است ونباید این خدمات دیده نشوند .

وی گفت: شهرداری دهلران اکثر مصوبات کمیته پسماند را پیگیری واجرایی کرده است و ممکن است برخی مصوبات به خاطر عدم امکانات اجرایی نشده است.

شهردار دهلران گفت: شهرداری دهلران ماشین آلات لازم را برای جابجایی زباله و نخاله های حاشیه جنوب شهر ندارد و انتظار داریم از دستگاه های دیگر در این راستا شهرداری را کمک کنند

وی عنوان کرد: اگر ادارت شهرستان برای تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری برای جابجایی و پاکسازی زباله های جنوب شهر همکاری کنند ما در کمترین زمان ممکن جنوب شهر را پاکسازی خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 22 فروردین 97، کدمطلب:4268418، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
باید به این معضلات که هبداشت و سلامت شهر رو تهدید میکنه به صورت فوری رسیگی بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین