پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مردم شهرستان ملکشاهی چندسالی است با معضل آب شور مواجهند تا جایی که کوهستان ها منبع تهیه آب آشامیدنی شده است.

شعار سال: شهرستان ملکشاهی از جمله مناطق محروم استان ایلام به شمار می‌رود، مردم این شهرستان چند سال است با یک معضل بزرگ به نام نبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند.

مردم شهرستان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سالم بر اساس تجربه خود به چشمه‌های کوهستان‌ها مراجعه می‌کنند چراکه طبق گفته مردم این شهرستان آب موجود شهرستان برای شست و شو هم مناسب نیست.

برای حل مشکل آب شرب در شهرستان دو طرح کوتاه مدت و بلندمدت طراحی شده که تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است.

برای بلند مدت طرح انتقال آب آشامیدنی این شهرستان در سال ۹۱ به زمین زده شد، اما با گذشت بیش از هفت سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

طرح کوتاه مدت نیز پروژه آب شیرین کن شهرستان بود که این طرح هم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

پروژه‌های آبرسانی ملکشاهی به کجا رسید؟

فرماندار ملکشاهی گفت: برای طرح انتقال آب ملکشاهی ۱۸ کیلومتر خط انتقال از ۲۴ کیلومتر انجام شده و شش کیلومتر دیگر تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

محمد تاسمه افزود: این طرح هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری آب آشامیدنی سه شهر و یک روستا در شهرستان را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: در کوتاه مدت به منظور بالا بردن کیفیت آب شرب شهرستان پروژه آب شیرین کن در دست اقدام است که تلاش می‌شود طی هفته دولت به بهره برداری برسد.

فرماندار ملکشاهی عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان طی سال جاری چهار میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌شود.

گفتنی است هفته گذشته نماینده مردم ایلام در مجلس در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان ملکشاهی به وزیر نیرو تذکر داد و گفت: عدم تامین آب شرب شهرستان ملکشاهی، مردم را سخت به مضیقه انداخته و اقدام عاجل از سوی مسئولان ذیربط در این راستا ضروری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 7018260: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین