پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست تودیع و معرفی مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال قیمت آب افزایش نمی‌یابد، گفت: وظیفه دولت است که آب آشامیدنی را برای مردم تامین کند، اما در کنار آن باید جلو هدر رفت آب نیز گرفته شود.

شعارسال: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: قیمت آب تغییری نمی‌کند اما باید برای هدررفت آب چاره‌ای اندیشیده شود.

 قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست تودیع و معرفی مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال قیمت آب افزایش نمی‌یابد، گفت: وظیفه دولت است که آب آشامیدنی را برای مردم تامین کند، اما در کنار آن باید جلو هدر رفت آب نیز گرفته شود.

او همچنین تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین اعتبار آب شیرین کن‌ها در کشور نداریم و هرکجا سرمایه گذار جلو آمده اعتبار‌های لازم اختصاص یافته است.

معاون وزیر نیرو، با اشاره به هدر رفت بالای آب در استان بوشهر افزود: در شبکه انتقال آب استان بوشهر نزدیک به ۴۰ درصد هدر رفت آب رخ می‌دهد که قبل از تامین آب شیرین کن‌ها باید این هدر رفت بالا را مدیریت کنیم.

تقی زاده خامسی ادامه داد: هزینه‌های تامین آب مصرفی در مجتمع‌های آب شیرین کن بالاست که باید جلوی مصرف‌های بی رویه و یا هدر رفت‌ها در مرحله اول گرفته شود.

او، از مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خواست، موضوع هدر رفت آب در شبکه انتقال، پنج سدی که در استان بوشهر در دست ساخت و آب شیرین کن‌ها را به سرانجام برساند.

انصاف نیست ساحل نشینان بوشهری آب آشامیدنی نداشته باشند

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات اساسی استان بوشهر تامین منابع آب است که همچنان این مشکل وجود دارد.

عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر به دلیل نداشتن منابع آب چشمگیر بخش عمده آب خود را از استان‌های مجاور تامین می‌کند که از ابتدا برای حل شدن این مشکل تلاش‌های فراوان صورت گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کم آبی در کل کشور وجود دارد استان‌های معین بوشهر در تامین منابع آب خود نیز دچار مشکل بودند که گاهی آب به استان بوشهر نمی‌رسید.

استاندار بوشهر بیان کرد: در تلاش هستیم حدود ۴۰ درصد منابع آب خود را به شکل پایدار ایجاد کنیم که در سال‌های گذشته آب شیرین کن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

گراوند گفت: استان بوشهر کنار دریا قرار گرفته است و انصاف نیست که مردم آن با بی آبی مواجه باشند. شهر بوشهر در زمستان پارسال تنها مرکز استان کشور بود که آب در آن جیره بندی بود.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که در تابستان سال گذشته به وجود آمد این وفاق در وزارت نیرو به وجود آمد که فکری اساسی برای استان بوشهر انجام دهد و اعتبار‌های خوبی برای آ ب شیرین کن در این استان در نظر بگیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح‌های آب شیرین کن در استان گفت: ۳۵ هزار مترمکعب آب شیرین کن در بوشهر تا دیلم و عسلویه و دلوار در حال ساخت است که از مدیریت جدید شرکت آب منطقه‌ای می‌خواهیم تکمیل این طرح‌ها را در دستور کار قرار دهد.

گراوند با اشاره به وضعیت کم آبی در شهرستان جم نیز بیان کرد: روستا‌های این شهرستان همچنان با کم آبی رو به رو هستند که از مجموعه وزارت نیرو و معاون وزیر می‌خواهیم اعتباراتی برای تامین آب این مناطق در نظر گرفته شود.

او گفت: مسئولان وزارتخانه‌ها باید به استان بوشهر نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا استان بوشهر تاثیر مهمی در اقتصاد ملی دارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: اکنون در فصل پاییز قرار داریم که هوا باید خنک باشد، اما مردم استان همچنان با گرما مواجه هستند که درست نیست در این وضعیت دمایی نامساعد تامین آب‌ها نیز با مشکل رو به رو باشد.

او با تشکر از خدمات مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: او، علاوه بر مدیر، یک کارشناس متخصص در حوزه آب هم بود.

طرح نخلستان با جدیت دنبال شود

مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر هم از مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خواست طرح نخلستان را با جدیت دنبال کند.

شاهپور رجایی بیان کرد: در این طرح همه کارشناسی‌ها صورت گرفته علاوه بر انتقال آب نحوه انتقال جایگزینی نخل‌های پربازده به جای کم بازده اقتصادی نیز بررسی شده که از مدیر جدید می‌خواهیم این طرح را در دستور کار قرار دهد.

او ادامه داد: در زمان تصدی این سمت، تلاش کردم نیرو‌های جدید جذب نشود و از توانمندی‌های موجود استفاده کنیم و نیرو‌ها را تخصصی کنیم.

در این مراسم، با تشکر از خدمات شاهپور رجایی مدیرعامل پیشین و حسین باشی زادگان که از اردیبهشت سرپرستی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر را بر عهده داشت، علی محمدی به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد.

محمدی عضو اصلی هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر است و ۲۲ سال سابقه کار اجرایی و مدیریتی و ۱۵ سال سابقه حضور در شرکت سهامی آب منطقه‌ای این استان را دارد.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران با گرایش سازه‌های هیدرولیکی است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 11 مهر1398،کدخبر:7091706 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین