پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده آب در هر هزار لیتر حدود 1200 تومان است، گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.

شعارسال :مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده آب در هر هزار لیتر حدود 1200 تومان است، گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.

‌به گزارش ایسنا‌، غلامرضا رضایی فر در همایش جامعه روحانیت استان البرز که با هدف آشنایی و اشاعه آموزه‌های مدیریت مصرف آب و برق درکرج برگزار شد با ارایه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف آب در استان البرز و مقایسه آن با کشور و سایر جوامع بشری در جهان بیان کرد: موضوع محدودیت در منابع آب از آنچه که فکر می‌کنید به ما نزدیکتر است و نباید این تصویر پیش‌ آید که با یک سال بارندگی خوب، اوضاع منابع آبی البرز هم خوب شود.

وی افزود: درحالی که طی شش سال گذشته 100 حلقه چاه جدید آب شرب دراستان البرز حفر و تجهیز کردیم، به همین میزان هم چاه‌های خشک شده داشته‌ایم. این یعنی زنگ خطر آبخوان‌ها به صدا درآمده است.

مدیرعامل آبفای شهری البرز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده آب در هر هزار لیتر حدود 1200 تومان است گفت: شرکت آبفا برای این میزان آب که به شهروندان می‌دهد، فقط 450 تومان دریافت می‌کند.

وی افزود: قیمت یک بطری آب معدنی 300 سی سی 1200 تومان است در حالی که آبفا معادل 3000 بطری را با قیمت 450 تومان در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی به اقدام جهادی سال 93 اشاره کرد وگفت : در این سال که یکی از پرمشکل‌ترین نقاط کشور در تامین آب بودیم با اجرای 47 روزه سامانه پمپاژ اضطراری خط انتقال سد طالقان، وضعیت آبرسانی به کرج را پایدار کردیم و این درحالی بود که برای اجرای این طرح در حالت عادی بیش از یک سال زمان لازم بود.

رضایی فر سپس به پروژه آب‌شیرین کن اشتهارد اشاره کرد وگفت: شوری آب دراشتهارد موجب شد تا در این شهر، مجموعه آب‌شیرین‌کن را احداث کنیم.

وی افزود: هم اکنون از تمام ظرفیت آبی تخصیصی استان استفاده می‌کنیم، اما بارشد جمعیت این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 میلیون متر مکعب آب جدید نیاز داریم وتا سال 1420 به 300 میلیون متر مکعب در سال یعنی 350 میلیون متر مکعب بیشتر از تولید امروزمان، بنابراین چاره ای نیست جز صرفه جویی و بهینه مصرف کردن و انتظار داریم از روحانیون و ائمه جماعات استان تا با کلام نافذ خود این مسایل را مدنظر قرار داده و شرایط را برای مردم بازگو کنند.

آبفا در کنار فرهنگ‌سازی، شبکه‌های فرسوده را هم اصلاح کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز درخصوص استفاده از منابع با رعایت و صرفه‌جویی و نه اسراف، خواستار حفظ منابع طبیعی و خدادادی به ویژه درشرایطی که کشور در تحریم‌های مختلف دشمنان است شد.

به گزارش ایسنا‌، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در همایش جامعه روحانیت استان البرز که با هدف آشنایی و اشاعه آموزه‌های مدیریت مصرف آب و برق درکرج برگزار شد گفت: برای اینکه تأثیر آموزش و اشاعه فرهنگ صرفه جویی درجامعه گسترش یابد، باید اول از خودمان شروع کنیم و پیش قدم باشیم و اخلاق حسنه را اشاعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مالک حقیقی آب خداست افزود:کسی حق ندارد بیش از اندازه به منابع آب و برق دسترسی داشته باشد و مصرف کند،آب و هوا مالک ندارد؛ مالک اصلی خداست و هرکسی که می‌گوید آب مصرف می‌کنم و پولش را می‌دهم در اشتباه است، در واقع پولی که مردم بابت آب می‌پردازند، پول آب نیست بلکه هزینه‌های خدمات استحصال و انتقال آب است.

امام جمعه کرج به خشکی پوست و چروکیدگی انسان‌هایی که پیر می‌شوند اشاره کرد و در این مثال گفت: با برداشت بیش از حد آب از چاه‌ها زمین هم مثل پوست انسان آب خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.

وی فرهنگ سازی را فقط برای مردم ندانست و گفت: باید سیستم‌های اجرایی کشور از دولت و نیروهای نظامی و انتظامی هم زیر ساخت فرهنگی داشته باشند تا بتوان از مردم هم انتظار رعایت آنها را داشت، مثلاً همین شبکه‌های توزیع آب شهری، چقدر نشتی دارد و به چه میزان آب از آنها هدر می‌رود، بنابراین وظیفه آبفا علاوه بر فرهنگ سازی، اصلاح شبکه‌های فرسوده هم هست.

حسینی همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود بارندگی‌های خوب بهار 98 را امری دانست که ممکن است به اشتباه در اذهان مردم فراوانی آب را تداعی کند و اظهار کرد: برداشت از سفره‌های زیرزمینی سال‌های طولانی انجام و ذخایر چند صد ساله برداشت شده، پس باید دقت کرد؛ برق هم مثل سایر منابع و انرژی با زحمت فراوان تولید می‌شود، پس باید در استفاده از آن هم دقت بیشتری شود.

وی با بیان روایت‌های گوناگون از پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) درخصوص استفاده از منابع با رعایت و صرفه‌جویی و نه اسراف، خواستار حفظ منابع طبیعی و خدادادی به ویژه درشرایطی که کشور در تحریم‌های مختلف دشمنان است، شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، ،تاریخ انتشار12 مرداد 98، کدخبر: 98051206097، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین