پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۰۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
یک کارشناس بازار آتی سکه طلا با محاسبه نرخ واقعی سکه در بازار از حباب 500 هزار تومانی آن خبر داد.

شعارسال: محمد حسن تسلیمی، کارشناس بازار آتی سکه طلا، با بیان اینکه بورس کالای ایران برای جلوگیری از شائبه خط‌دهی به بازار نقد، تغییراتی در دستورالعمل‌ها و قوانین معاملات بازار فیوچرز سکه طلا اعمال کرده است، اظهار کرد: تابلوی بازار آتی قطعا با نوسانات بازار نقد سکه حرکت می‌کند.

وی افزود: با افزایش وجه تضمین سکه طلا به 8 میلیون و 350 هزار تومان، موقعیت‌های خرید و فروش کاهش پیدا کرده است و این امر موجب روند نزولی اوردرها و احتمال نوسان بیش‌تر قیمت‌ها خواهد شد.

این کارشناس بازار آتی، معتقد است که بازار آتی سکه طلا در بورس کالا با توجه به تغییرات بازار نقدی در نوسان است و با تغییرات جدید دستورالعمل‌ها بازار تا حد زیادی کنترل شده است.

تسلیمی با اعلام این خبر که ساعت معاملات از 11 صبح به 13 تغییر پیدا کرده است، گفت: با تغییر این ساعت معاملاتی قطعا شائبه تأثیرپذیری از بازار آتی کاملا رد می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی سکه با توجه به تغییرات نرخ ارز در چه محدوده‌‌ای است، گفت: قیمت سکه با نرخ ارز آزاد 8020 تومانی در محدوده 2.4 میلیون تومان برآورد می‌شود.

تسلیمی درباره مهم‌ترین اشکال بازار آتی سکه، گفت: مسئولان بازار هنوز سررسید جدیدی برای بازار آتی سکه طلا باز نکرده‌اند و این امر موجب شده تا شایعاتی درباره تعطیلی بازار آتی سکه طلای بورس کالا به گوش برسد.

وی افزود: گفته می‌شود تا بهبود اوضاع، بازار آتی سکه طلا تعطیل شده و به جای آن فعلا زعفران همچنان داد و ستد شود.

این کارشناس بازار آتی سکه طلا پیش‌بینی کرد تا سررسید‌های بازار آتی سکه طلا از 2 ماه یه یک‌ماه کاهش یابد.

تسلیمی تقاضای اخیر بازار را هیجان زده و غیرعقلانی توصیف کرد و گفت: با تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده، تب تقاضا قطعا فروکش خواهد کرد و شاهد ثبات در بازار سکه خواهیم بود.

وی افزود: سکه‌های پیش‌فروش شده تا پایان ماه تحول خریداران خواهد شد و این امر در جریان نزولی قیمت اثرگذار خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 18 تیر ، 1397 ، کدخبر: 403932 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ا.ف75
من واقعا نمیفهمم که این حباب ینی چی؟ این ادبیات ها وقتی وارد اقتصاد ما میشن من همیشه جوری برداشت میکنم که قاره سرپوش روی بازار بذارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین