پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
به نسبتی که دلار گران می شود حقوق ها و دستمزد ها اضافه نمیشود لذا با افزایش نرخ ارز ، قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند نتیجتا با افزایش نرخ ارز ، فروش کسبه کاهش می یابد.

شعار سال: با کاهش فروش ، همه کسبه به یک نسبت فروش آنها کاهش نمی یابد بلکه کسبه ای که توان رقابتی بالاتر دارند در موقعیت بهتر و کسبه ای که توان رقابتی ضعیف تر دارند در موقعیت ضعیف تر قرار می گیرند.

فعالین اقتصادی که سرمایه در گردش را با استقراض از بانک و بازار تأمین می کنند و کسانی که فاقد ملک تجاری اند توان رقابتی کمتر دارند، لذا ابتدا این دو دسته در موقعیت ضعیف تر قرار می گیرند و کاندید اخراج از بازار می شوند.

تقریبا معادل ۴٠ درصد افزایش نرخ ارز ، بطور متوسط فعالین اقتصادی برای ادامه فعالیت در سطح گذشته، نیاز به نقدینگی بیشتر دارند و چنین نقدینگی در اقتصاد وجود ندارد و لذا به همین میزان کسب و کار فعال اقتصادی ، کوچک تر می شود.

اما به میزانی که بیرینس فعال اقتصادی کوچک تر می شود ، هزینه های او کمتر نمی شود لذا سود فعال اقتصادی کاهش می یابد در مواردی ممکن است کاهش سود در سطحی باشد که هزینه را پوشش ندهد.

در مجموع افزایش اخیر در نرخ ارز ، سرمایه های کمتر از سه میلیارد تومان را در موقعیت شکننده قرار می دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت محمدحسین ادیب، تاریخ 15 دی 96، کد مطلب: -: www.adibmh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین