پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از او خواسته دستور بدهد 7بازیکن تیم‌ملی فوتبال از خدمت سربازی معاف شوند. خوشبختانه سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله گفته که با این درخواست مخالفت می‌شود چون مبنای قانونی ندارد.

شعار سال: مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از او خواسته دستور بدهد 7بازیکن تیم‌ملی فوتبال از خدمت سربازی معاف شوند. خوشبختانه سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله گفته که با این درخواست مخالفت می‌شود چون مبنای قانونی ندارد.

اگر قانون سربازی برای ستاره‌های ورزشی ایراد دارد- که بسیاری معتقدند دارد- باید اصلاحش کرد. وزیر ورزش می‌تواند به نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا هر مرجع قانونی دیگر که تصمیم گیرنده است، پیشنهاد بدهد که در مقررات مربوط به «سرباز قهرمان» اصلاحاتی انجام دهند اما نمی‌تواند از آنها بخواهد که این قانون را فقط برای 7بازیکن تیم‌ملی فوتبال نادیده بگیرند.

تردیدی نیست که سربازی رفتن بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی به درد مملکت نمی‌خورد، وقتی می‌دانیم که اگر دو سال از حساس‌ترین سال‌های عمرشان به سربازی بروند، آینده حرفه‌ای‌شان به‌خطر می‌افتد. موضوع زمانی قابل نقدتر می‌شود که این بازکنان درنهایت هم قرار نیست مثل یک سرباز عادی بروند پادگان و آموزش نظامی ببینند یا نگهبانی بدهند. تا قبل از این می‌رفتند فجر سپاسی، تراکتورسازی یا ملوان. بماند که همین رانت استفاده از بازیکنان سرباز چه اندازه رقابت در لیگ را ناعادلانه می‌کرد و گاهی زمینه‌ساز چه فشادهایی می‌شد. حالا هم که هیچ تیمی در لیگ‌برتر نمی‌تواند سرباز بگیرد، احتمالا مجبورند در لیگ یک بازی کنند، اما در‌نهایت مثل یک سرباز عادی این دوره را نمی‌گذرانند.

دغدغه وزیر ورزش درباره سربازی ستاره‌های تیم‌ملی احتمالا با خواسته‌های کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش بی‌ارتباط نیست. کی‌روش قبل از ترک تهران به همشهری‌ورزشی گفته بود: «اگرشما فکر می‌کنید من آمادگی مربیگری یک تیم را دارم که یک ماه قبل از جام ملت‌ها دوباره چهار یا پنج بازیکنش مجبور شوند که به سربازی بروند، همان‌طور که این اتفاق در دوره قبل جام ملت‌های آسیا در استرالیا افتاد، نه من مربی مناسبی نخواهم بود

حرفی که کارلوس کی‌روش می‌زند کاملا درست است. قابل تصور نیست که تعدادی از بهترین بازیکنان تیم‌ ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا درگیر مشکل سربازی شوند، با این وجود راه‌حلی که وزیر ورزش پیشنهاد داده، نه قانونی به نظر می‌رسد و نه منطقی. صرفا یک پیشنهاد دم دستی است برای حل مقطعی یکی از جدی‌ترین مسائل ورزش ایران.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 23تیر 97، کدمطلب:22986، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
باید؟ هیچ بایدی وجود نداره اونم در این زمینه! واقعا حق خوریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین