پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 204 هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته است، گفت: پنج هزار و 200 هکتار از زمین‌های شالیکاری مازندران امسال به سبب کم‌آبی، بایر مانده است.

شعار سال: رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 204 هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته است، گفت: پنج هزار و 200 هکتار از زمین‌های شالیکاری مازندران امسال به سبب کم‌آبی، بایر مانده است.

ابراهیم قربان‌نژاد افزود: دو هزار و 700 هکتار از این زمین‌ها در منطقه میاندرود، 700 هکتار ساری و 370 هکتار در جویبار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 450 هکتار نیز از شالیزارهای بایر در شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه (در شرق مازندران) قرار دارد، گفت: صاحبان این زمین‌ها به امید بارندگی و تامین آب، حتی فرصت انجام کشت جایگزین علوفه، سویا و کنجد را نیز از دست دادند.

قربان‌نژاد با وجود این افزود: یک هزار و 500 هکتار از زمین‌های شالیکاری این مناطق کشت جایگزینی را به موقع انجام دادند که با این کار از بایر شدن زمین جلوگیری شد.

سد شهید رجایی ساری بر اساس اعلام مسئولان شرکت آب منطقه‌ای مازندران با 60 درصد کاهش ذخایر آبی نسبت به سال آبی گذشته، بیشترین زیان را از خشکسالی و کاهش بارندگی تحمل کرده است.

این سد که 162 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی دارد، در بهار امسال تنها حدود 55 میلیون مترمکعب ذخیره داشت که از این میزان 22 میلیون مترمکعب برای پایداری سد قابل برداشت نیست.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران وضعیت رشد شالی در استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: امسال بیش از 90 درصد از شالیزارهای استان زیر کشت سه رقم طارم محلی، هاشمی و فجر از رقم‌های کم محصول و رایج رفته است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری برداشت شالی در حوضه آبریز هراز آغاز می‌شود، افزود: شالیکاران شهرستان های فریدونکنار، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد هر سال در حوضه آبریز هراز حدود 45 روز زودتر از مناطق شرقی استان کشت و کار برنج را آغاز می‌کنند و اکنون شالی این زمین‌ها در مرحله برداشت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 24تیر 97، کدمطلب: 137092، www.kayhan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
این خبر بسیار نگران کننده ای است که این منابع کشاورزی به همین راحتی از میان میروند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این اوج خطر خشکسالی در ایرانه که مازندران معدن اب هم اب کافی ندارد
باید به فکر اب شیرین کن های هسته ای باشیم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین