پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
برنج به عنوان یکی از محصولات کشاورزی آب بر در مناطق گسترده ای از ایران مورد کشت قرار می‌گیرد که این مسئله به دلیل خشکسالی ها در برخی مناطق با محدودیت هایی رو به رو شده است.

شعار سال: برنج به عنوان یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک شناخته شده که به دلیل آنکه قوت غالب مردم است اهمیت بالایی را از آن خود کرده است.

کشت این محصول با شدت گرفتن خشکسالی‌ در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه شد که از همین رو وزارت جهادکشاورزی برای کاشت آن در برخی مناطق و یا شالی دوم محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.

بنا بر اظهاراترضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان هفته گذشته در حال حاضر در ۱۷۰ هزار هکتار از مناطق کم آب کشور برنج کاشته می‌شود.

آنچه مشخص است در حدود
۹۰ درصد از منابع اب کشور در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان کشت حجم بالا محصولات اب بر بسیار به چشم می‌خورد.

از طرفی برنج که به عنوان محصولی آب بر به حساب می‌آید، محصول مورد کشت اکثر کشاورزان استان‌های شمالی به حساب است که اعمال محدودیت برای آن‌ها به منظره افت شرایط شغلیشان خواهد بود، به همین خاطر کشت محصولات جایگزین پیشنهاد شده است.

گفتنی است برداشت برنج با توجه به شرایط آب و هوایی به طور تقریبی از اواخر تیر ماه آغاز و در مرداد ماه شدت می گیرد که پس از آن کشت دوم آغاز می شود.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 13 مرداد 97، کد مطلب: 441622: www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
الگوی کشت که بیشتر شبیه تعارفه در کشور. ما کشاورزان خرده پا بگید که چکار کنیم؟
ناشناس
France
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
بامشکل کم ابی واین مقدار ابی که برای بخش کشاورزی استفاده میشه خدابه دادمون برسه.م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین