پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸
۱۸ میلیارد تومان تسهیلات خرید کمباین مکانیزه از آغاز امسال تاکنون به کشاورزان مازندران پرداخت شد.

شعارسال: موسی نژاد رئیس توسعه مکانیزاسیون اداره کل جهاد کشاورزی مازندران ،از به کار گیری ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین در شالیزار‌های استان برای برداشت مکانیزه برنج تا نیمه شهریورماه خبر داد و گفت:از این تعداد ۸۵ درصد کمباین‌های موجود در استان عمر ۶ سال دارد و هزار و ۸۵ دستگاه کمباین معادل ۳۱ درصد فرسوده است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ماشین‌های مکانیزه کمباین در برداشت، ضایعات برنج را تا ۵ درصد کاهش می‌دهد، افزود: کشاورزان مازندرانی بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون امسال برای خرید کمباین‌های مخصوص برنج دریافت کردند.

موسی نژاد گفت: تسهیلات مکانیزاسیون در راستای اقتصادی‌تر کردن تولید کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، کاشت یکنواخت، بذر کمتر، افزایش عملکرد و درامد اقتصاد خانوار جذب شده است.

رئیس توسعه مکانیزاسیون اداره کل جهاد کشاورزی مازندران یکی از دلایلی که کمباین زنجیره ایی، جایگزین روش سنتی شد را کاهش ضایعات برنج در هنگام برداشت اعلام کرد و گفت: با راه اندازی خط اعتباری مشکل برنج کار در این زمینه حل شد.

وی گفت: کاهش ضایعات برنج در استان بستگی به اپراتور کمباین دارد که سرعت کمباین، ارتفاع و فاصله طولی با زمین شالیزاری را در حین برداشت رعایت کند.

موسی نژاد با بیان اینکه با کمباین‌های قدیمی حدود ۸ درصد ضایعات برنج در هنگکام برداشت داریم، افزود: با بکارگیری کمباین‌های مکانیزه مخصوص برداشت برنج این ضایعات به نصف کاهش خواهد یافت.

وی یکی از مشکلات استان در هنگام برداشت برنج در ماه‌های مرداد و شهریور را ورود کمباین‌های خارج استان به مازندران بیان کرد.

موسی نژاد گفت: به منظور کاهش ضایعات و هزینه های تولید ، اخیرا کمباین های برداشت برنج از کشور های چین و ژاپن وارد کشور و مورد استفاده قرار گرفته اند.

پیش بینی می‌شود امسال از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک ۷۰۰ هزار تن برنج سفید در فصل نخست کشت برنج برداشت شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:13مرداد1397 ، کدخبر: 6621237: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
این طرح ها با یه سرمایه گذاری اندک زودتر میشد اجرایی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
کمباین های مکانیزه واقع اهدر رفت برنج به حداقل رسونده اما تعدادشون کنه بعضی از مناطق در دسترس نیستن م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
اینکه برای بهبود بهره برداری تسهیلات ارائه میشه خیلی خوبه ولی امیدوارم واقعا برای همه باشه و همه توان استفاده از این تسهیلات رو داشته باشن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین