پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور گفت: در سال هاي اخير با نوسازي ناوگان بخش کشاورزي و استفاده از فناوري ها و کمباين هاي جديد ضايعات غلات به کمتر از پنج درصد کاهش يافته است.

شعارسال: «کامبيز عباسي» روز (شنبه) در حاشيه ششمين گردهمايي سراسري کشت محصولات زراعي سال زراعي ٩٨- 13٩٧ افزود: در پنج سال گذشته 2 هزار و 850 دستگاه انواع کمباين برداشت غلات وارد شد.

عباسي ادامه داد: برداشت محصولاتي مانند کلزا با استفاده از کمباين هاي متداول و موجود کشور ميزان ضايعات را کاهش مي دهد اما به توليد «هدکلزا» در شرکت هاي توليدکننده داخلي نيازمنديم.

وي تصريح کرد: اکنون سه تا چهار سازنده در کشور داريم که اگر به فناوري اين قطعه دست پيدا کنيم مي توانيم در ارتقاي کيفيت محصول گام برداريم.

به گفته وي، براي کشت کلزا در 2 سال گذشته نزديک 2 هزار و 500 دستگاه بذرکار ريزدانه کار کلزا تهيه و با تخصيص يارانه به آن، از خريدار حمايت شد که اين بذرکارها سه تا پنج کيلوگرم در واحد سطح بذر مصرف مي کنند.

** پيش بيني تخصيص 2 هزار ميليارد تومان تسهيلات براي نوسازي مکانيزاسيون کشاورزي

عباسي گفت: امسال ضريب مکانيزاسيون به بالاترين رقم خود يعني 1.65 صدم اسب بخار در هکتار رسيده است.

وي پيش بيني کرد امسال نزديک 2 هزار ميليارد تومان تسهيلات نامحدود از سوي بانک کشاورزي در اختيار کشاورزان قرار مي گيرد.

رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي افزود: در پنج سال گذشته نزديک 90 هزار دستگاه تراکتور و 196 دستگاه ادوات کشاورزي در اختيار کشاورزان قرار گرفت که در افزايش توليد کشور سهم 35 درصدي دارد.

پيش از آغاز دولت يازدهم 12 هزار دستگاه تراکتور و کمباين پلاک شده بود که تا پايان ارديبهشت ماه سال 1397 شمار اين دستگاه ها به 182 هزار افزايش يافت.

در دولت يازدهم رديف اعتباري مستقلي به بخش مکانيزاسيون کشاورزي تعلق گرفت؛ به شکلي که براي پروژه تجهيز و نوسازي ناوگان ماشيني بخش کشاورزي با محور اقتصاد مقاومتي از نيمه دوم سال 1392 به تدريج چهار خط اعتباري به اين بخش اختصاص يافت.

خط اول اعتباري در سال 1392 به ظرفيت هفت هزار و 500 ميليارد ريال، خط دوم به ميزان هشت هزار ميليارد ريال در سال 1393، خط سوم در سال 1394 به ميزان 10 هزار ميليارد ريال و خط اعتباري چهارم در سال 1395 به مبلغ 12 هزار ميليارد ريال تخصيص يافت.

در دولت دوازدهم نيز خط اعتباري 15 هزار ميليارد ريالي براي توسعه و نوسازي ماشين‌آلات کشاورزي در سال 1396 به اين بخش تعلق گرفت.

آمارها نشان مي دهد ساليانه 25 هزار ميليارد ريال تقاضاي تسهيلات براي توسعه و نوسازي ماشين آلات کشاورزي وجود دارد.

پس از چند دهه ضريب مکانيزاسيون به 1.65 اسب بخار در هکتار رسيده و قرار است اين رقم به 2.1 اسب بخار افزايش يابد.

ششمين گردهمايي سراسري کشت محصولات زراعي سال زراعي ٩٨- ٩٧ با حضور وزير جهاد کشاورزي و معاونان و مديران اين سازمان برگزار شد.

در اين آيين 32 کشاورز نمونه، محقق و مديران موفق تجليل شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 17شهریور1397 ، کدخبر: 120180908210513271: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین