پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
یک مقام مسئول گفت:از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون برنج اتفاق افتاده است.

شعار سال: کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم تنها 10 درصد مزارع شالیزاری به صورت مکانیزه کشت می شد، اظهارکرد: این درحالی است که این رقم هم اکنون به 45 درصد رسیده است.

وی از رشد 500 درصدی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و افزود: همچنین در ابتدای دولت یازدهم 12 درصد برداشت در اراضی شالیزاری مکانیزه بود که این رقم هم اکنون به بیش از 70 تا 75 درصد رسیده است.

به گفته عباسی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون حدود 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون برنج اتفاق افتاد که با این وجود بخش عمده اراضی شالیزاری به سمت مکانیزه شدن پیش رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار شالیکار در سطح کشور مشغول فعالیت هستند،گفت: باتوجه به مشقت و هزینه بالای تولید برنج،بسیاری از شالیکاران به ادامه فعالیت در حوزه شالیزاری علاقه مند نبودند که درنهایت این زراعت با حضور مکانیزاسیون در استان های شمالی پایدار و اقتصادی شد و تا حدودی بخش عمده بیماری شالیکاران ناشی از پیری زودرس و بیماری های روماتیسمی برطرف شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون ادامه داد: استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه در اراضی شالیزاری منجر به کاهش 55 درصدی هزینه های تولید و بهره وری منابع آب و سایر عوامل تولید شد.

وی توسعه مکانیزاسیون در حوزه برنج را یکی از افتخارات دولت یازدهم برشمرد و گفت: با توسعه مکانیزاسیون در اراضی شالیزاری توانستیم 30 تا 35 درصد بهره وری مصرف آب در بخش را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار شالی کاربا این کار پرمشقت غذای دوم مردم را تامین می کنند، اظهار کرد: با رشد 500 درصدی مکانیزاسیون در سال های اخیر علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، تولید برای کشاورزان، اقتصادی شد واین درحالی است که در گذشته با وجود مصرف بالای نهاده ها و مشقت تولید،درآمد کشاورزان جوابگوی هزینه شان نبود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم 88 درصد برداشت برنج به صورت دستی انجام می شد، افزود: برداشت با دست افزایش ضایعات و کیفیت نامناسب محصول را در بردارد که خوشبختانه با برداشت مکانیزه میزان ضایعات به کمتر از یک درصد رسید.

به گفته عباسی حضور مکانیزاسیون در اراضی شالیزاری منجر به افزایش 20 درصدی تولید برنج شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 16 مرداد 97، کد مطلب: 6604446: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
این سرمایه گذاری لابد همه اش در زمینه برن هزینه نشده که این همه بلا داشتیم این سری در شالی کاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین