پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
روح الله خدارحمی ،مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط این بانک در ۶ ماهه گذشته ( بهمن ۹۶ لغایت تیر۹۷ ) به طرح های کوچک و بزرگ به منظور توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص یافت.
شعارسال: 'روح الله خدارحمی' ،مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مبلغ مزبور تا پایان امسال به متقاضیان پرداخت می شود.

وی پیرامون وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری افزود: سهم بانک کشاورزی از دریافت اعتبار برای طرح توسعه پایدار روستایی در مرحله نخست سه هزار میلیارد تومان بود که تاکنون ۲ هزارمیلیارد تومان برای طرح های کوچک و بزرگ در اختیار بانک قرار گرفته است.

به گفته خدارحمی، طرح توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد و مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی تبدیل به ریال و در اختیار چهار بانک قرار گرفت که یکی از آنها بانک کشاورزی است.

وی یادآور شد: طرح های معرفی شده از سوی متقاضیان باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این تسهیلات شامل طرح توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری دارای جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر می شود و اکنون شتاب گرفته و منجر به رونق اشتغال و توسعه روستاها خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: این طرح ها شامل ایجاد گلخانه های کوچک، متوسط و بزرگ، کشت و فراوری گیاهان دارویی و استفاده از دام های اصلاح نژاد شده می شود که البته طرح های بزرگ در کارگروه ملی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

وی گفت: کشت و فرآوری گیاهان دارویی و ایجاد کسب و کارهای کوچک از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و ایران به دلیل برخورداری از آفتاب مناسب و اقلیم متفاوت دارای ظرفیت خوبی در کشت و فرآوری گیاهان دارویی است .

به گفته این مقام مسئول، می توان با بکارگیری فناوری های ساده و بدون نیاز به سرمایه گذاری های سنگین، گیاهان دارویی را فرآوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد و بانک کشاورزی این موضوع را دنبال می کند.

خدارحمی اضافه کرد: تلاش می شود با ارایه تسهیلات ارزان قیمت تولیدکنندگان را به استفاده از دام های اصلاح نژاد شده ترغیب کنیم، زیرا این دام ها بازدهی بالاتری دارند و به ازای مصرف هر کیلوگرم علوفه دامی، علاوه بر افزایش تولید شیرخام، موجب افزایش درآمد تولید کننده می شوند و در مناطق روستایی و عشایر می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی براین باوراست که ارایه تسهیلات به طرح های هدفمند بخش کشاورزی می تواند گرایش نسل جوان را برای حضور در روستاها فراهم کند.

این مقام مسئول در بانک کشاورزی اظهارداشت: دوره بازپرداخت این تسهیلات برای طرح های مختلف متفاوت است، اما برای سرمایه درگردش یک دوره تولید، با ۲ سال تنفس و برای گلخانه ها یک دوره پنج ساله بازپرداخت با یک سال تنفس درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، نرخ سود تسهیلات بانکی برای توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری کشور ۶ درصد محاسبه شده است.

خدارحمی درباره شرایط متقاضیان برای دریافت این تسهیلات گفت: متقاضیان علاوه براین که نباید بدهی معوق به نظام بانکی داشته باشند، باید طرح موجهی را معرفی کنند که کسب درآمد بیشتر را برای مناطق روستایی و عشایری به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح اشتغال فراگیر از تابستان سال گذشته و تصویب لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید کلید خورد و با توجه به زمانبر بودن فراهم شدن زمینه های اجرا و تصویب آیین نامه های مرتبط با آن در دولت، از بهمن ۹۶ وارد مرحله عملیاتی شد.

کمک به افزایش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت، حفظ محیط زیست و ارزش های قومی، فرهنگی و اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت از اهداف اجرای این طرح است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 21 مرداد 97 ، maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین